Browsing by Author 차희원

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 1 to 30 of 39

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2015A framework linking organization-public relationships and organizational reputation in public relations management차희원Book Chapter
2015A study on dialogic communication, trust, and distrust: Testing a scale for measuring organization–public dialogic communication (OPDC)차희원Article
2008Developing a Crisis Management Index: Applications in South Korea김영욱; 차희원Article
2010Effects of issue ownership and issue obtrusiveness on corporate reputation at two Korean corporations차희원Article
2015The effect of issue obtrusiveness, issue congruence, and response strategies on the acceptance of crisis communication messages차희원Article
2009The globalisation of the Korean advertising industry: Dependency or hybridity?차희원Article
2017The influential variables of Chinese public account on their public-organization relationship maintenanceWAN, ANQIMaster's Thesis
2015갑을논란 보도의 공정성과 심층성에 관한 연구유진솔Master's Thesis
2015건강이슈유형에 따른 상황적 헬스커뮤니케이션 메시지 모델 연구김수진Doctoral Thesis
2014기업 페이스북 채용 팬 페이지 이용과 사회자본, 그리고 구직의도간의 관련성이지은Master's Thesis
2009기업문화와 기업명성 간 관련성과 기업의 사회적 책임 및 동일시의 매개효과강태희Master's Thesis
2010기업블로그의 인지된 상호작용성과 대화커뮤니케이션이 고객만족도와 충성도에 미치는 영향남화정Master's Thesis
2010기업의 이슈소유권이 방어위기커뮤니케이션 수용에 미치는 영향서지원Master's Thesis
2017다국적기업의 CSR 유형과 적합성 및 자민족중심주의가 CSR 동기 인식과 기업태도에 미치는 효과오예진Master's Thesis
2014매체유형, 위기책임성과 위기커뮤니케이션 전략이 공중의 위기인식 및 위기커뮤니케이션 수용에 미치는 영향김소연Master's Thesis
2015모기업과의 이슈일치성과 CSR 적합성, 이슈관여도가 기업 명성에 미치는 영향김다래Master's Thesis
2010사회 자본과 대인 커뮤니케이션이 사후 장기 기증 의도에 미치는 영향김혜인Master's Thesis
2014사회자본과 사회적 지지의 지각수준이 치매 예방 행동의도에 미치는 영향장서진Master's Thesis
2015소셜미디어 이용과 온라인 사회자본이 소셜미디어 어플리케이션 중독에 미치는 영향홍서호Master's Thesis
2014소셜미디어를 활용한 정부PR과 PR실무자의 전문성에 대한 연구이은정Master's Thesis
2012소셜미디어의 커뮤니케이션 특성과 미디어몰입(Media Engagement)이 조직-공중 관계성에 미치는 영향기원선Master's Thesis
2004스타의 위기 책임성 인식과 공중 관계성이 이미지 회복 전략 수용에 미치는 영향신혜원Master's Thesis
2001시민단체와 대응 조직체간 갈등해소를 위한 승승적 PR전략에 관한 연구 : 시민단체의 커뮤니케이션특성과 갈등결과, 그리고 영향요인을 중심으로차희원Doctoral Thesis
2009심·뇌혈관질환 캠페인 메시지에 대한 수용자 귀인성향과 자기효능감의 효과권정현Master's Thesis
2011온라인 대화커뮤니케이션과 조직공중관계성, 그리고 온라인 기부 캠페인 효과간 관련성김수연Master's Thesis
2015위기유형과 감정 위기커뮤니케이션이 공중의 정서, 위기커뮤니케이션 전략 수용과 기업명성에 미치는 영향김빛나리Master's Thesis
2015위기책임성, 명성위기유형, 위기대응전략이 메시지 효과와 기업명성에 미치는 영향유승희Master's Thesis
2010이슈소유권, NGO 명성 그리고 기부의도간 관련성정우정Master's Thesis
2009인터넷 기업의 기업 명성 지수 개발김주현Master's Thesis
2016정부의 위기커뮤니케이션과 언론보도 비교 연구류현정Master's Thesis

BROWSE