2017 | Development of smart plug service based on service design approach | 류한영; 김영미 | Article |
2016 | Effects of question style in user’s emotion survey: Using the case of FWA’s best award winning website | 류한영; 박주현 | Conference Paper |
2020 | Gesture design attribute and level value of social robot: A user experience based study | 류한영; 정승은 | Article |
2010 | IPTV 공공서비스 사용자 인터페이스 가이드라인 연구 | 이신혜 | Master's Thesis |
2018 | Level values of robot visual interface factors based on users' Experience on screen, light, face | 류한영 | Article |
2017 | Measuring the effect of survey question types in Korea on the respondents’ emotional reaction on IT products | 류한영; 박주현 | Article |
2010 | PC에서의 사용경험을 적용한 스마트폰 어플리케이션 사용자 인터페이스 디자인 | 이정윤 | Master's Thesis |
2017 | Perception difference between developer and user on functions of smart plugs | 류한영; 박주현 | Article |
2016 | Relationships between flexible display's form factors and its user experience types | 류한영; 정승은 | Article |
2017 | Research on the innovative product development model with flexible display in the UX design | 류한영 | Article |
2015 | SNS 환경에서 정서적 유대감 향상을 위한 음악 연주 애플리케이션 디자인 | 서수인 | Master's Thesis |
2018 | Study on the level value standard of the robot appearance interface factor for user experience design | 류한영 | Article |
2016 | Sustainable Wearables: Wearable Technology for Enhancing the Quality of Human Life | 류한영 | Article |
2008 | Touch Screen 기반 모바일인터넷의 풀브라우징을 위한 Fish-eye view 활용방안 연구 | 김형미 | Master's Thesis |
2018 | User expectation values for smart home robot services | 류한영; 박주현 | Article |
2018 | User perception of the home Robot Price | 류한영; 박주현 | Article |
2018 | 공공서비스디자인을 위한 사용자 만족 요인과 영향력 연구 | 문영란 | Master's Thesis |
2016 | 기억과 회상을 활용한 학습 서비스 시나리오 및 애플리케이션 제안 | 윤영선 | Master's Thesis |
2019 | 디자이너를 위한 이러닝 기반의 프로그래밍 학습 서비스 디자인 | 권진아 | Master's Thesis |
2011 | 디자인 중심의 혁신을 위한 디자인 가치에 관한 연구 | 박주현 | Doctoral Thesis |
2010 | 디지털 미디어 인터페이스에서 상호작용 속성과 사용자 경험의 관계성에 관한 연구 | 김영미 | Doctoral Thesis |
2018 | 로봇 의인화를 위한 최적 인터랙션 연구 | 이화진 | Master's Thesis |
2009 | 모바일 폰 디자인 요소에 대한 사용자 가치 연구 | 오자영 | Master's Thesis |
2008 | 모바일 폰에서의 동적 인터페이스와 정적 인터페이스 비교 연구 | 김동미 | Master's Thesis |
2016 | 미술감상교육을 위한 애플리케이션 디자인 | 황선경 | Master's Thesis |
2017 | 버튼 조작의 복잡성과 재미 측면에서의 게임 조작성 연구 | 손영림 | Master's Thesis |
2009 | 버튼 키패드 방식과 전면 터치 방식 휴대폰의 사용성 비교 연구 | 최리진 | Master's Thesis |
2011 | 브랜드 아이덴티티 구축요소로서의 사용자 경험 디자인 요소에 관한 연구 | 양원정 | Master's Thesis |
2012 | 사용자 경험 디자인을 위한 시나리오 기반 디자인 프로세스 | 신유경 | Master's Thesis |
2010 | 사용자 생성 기호 기반의 웹인터페이스 평가 방법 연구 | 이혜진 | Doctoral Thesis |