2015 | Speech-language pathologists' perceptions of the importance, difficulty, and frequency of their duties and tasks | 김영태 | Article |
2022 | Text-mining analysis for location and situation-based AAC application development: Focusing on AAC user and stakeholder Living Labs | 박은혜; 김영태 | Article |
2016 | The effect of a story intervention on the syntactic skills of children with autism spectrum disorders by using an educational humanoid robot | 김영태; 임동선 | Article |
2021 | The Effect of Intervention Using a Gamification-Based Morphological Approach on the Writing Skills of Children with Poor Writing Skills | 김영태; 이영미 | Article |
2015 | The Effect of Robot-Assisted Phonological Awareness Training on Invented Spelling for Children with Reading Disorders | 문은정 | Master's Thesis |
2022 | The Effects of Reading Fluency Intervention via Tele-practice Parent Coaching on Parent’s Intervention Strategies and the Reading Fluency Skills of Children with Cochlear Implants | 김영태; 이영미 | Article |
2016 | The Effects of Robot- and Computer- based Intervention on Learning Action Word Symbols of AAC for Children with Autism Spectrum Disorders. | 최은정 | Master's Thesis |
2020 | The Efficacy of Telepractice Intervention for Children & Adolescents with Speech, Language & Hearing Impairments: a Meta-Analysis | 김영태; 심현섭; 성지은 | Article |
2015 | The Performance of Korean children with intellectual disabilities on dynamic aac technologies with different language organizations | 김영태 | Article |
2019 | The role of reading automaticity and prosody in reading comprehension of elementary students in grades 2-4 [초등학교 2-4학년 아동의 읽기 자동성 및 운율성과 읽기이해 관계] | 김영태 | Article |
2018 | Validity and reliability of korean meta-pragmatic language assessment for children | 김영태 | Article |
2020 | Validity and sensitivity · specificity of quick assessment of childhood reading & writing | 김영태 | Article |
2014 | Vocabulary characteristics of children with high and low functioning autism and intellectual disabilities | 김영태 | Article |
2012 | 가정환경에서의 Tablet PC를 이용한 AAC 중재가 비구어 중도 자폐범주성장애학생의 의사소통 양상에 미치는 영향 | 한선경 | Master's Thesis |
2021 | 게이미피케이션 기반의 쓰기훈련 앱을 활용한 형태지식 및 음운규칙 중재가 쓰기부진 아동의 자소-음소 불일치 어절쓰기에 미치는 영향 | 김효희 | Master's Thesis |
2018 | 게이미피케이션(Gamification) 기반의 읽기 훈련 애플리케이션을 활용한 중재가 저학년 읽기부진 아동의 단어재인 능력에 미치는 효과 | 장예영 | Master's Thesis |
2016 | 고기능 자폐 아동과 일반아동의 대화상대자 및 대화기능에 따른 완곡한 표현 특성비교 | 차윤희 | Master's Thesis |
2016 | 고기능 자폐 아동의 SNS 대화 맥락에서 유생성에 따른 이모티콘 정서 표현 능력 및 선호도 분석 | 이수현 | Master's Thesis |
2018 | 고기능 자폐 아동의 점화유형에 따른 이야기 다시 말하기 수행능력 | 김태은 | Master's Thesis |
2016 | 고기능 자폐 아동의 표정단서 유무에 따른 간접화행 이해 | 황현주 | Master's Thesis |
2015 | 고기능 자폐 아동의 화용적 운율 여부에 따른 아이러니 이해 | 김지원 | Master's Thesis |
2023 | 고기능 자폐범주성장애 아동의 텍스트 추론 능력과 읽기이해 능력 간의 관계 | 임지민 | Master's Thesis |
2009 | 고기능 자폐아동의 간접적인 요구 및 거절에 대한 이해 능력 | 이지희 | Master's Thesis |
2017 | 고기능자폐 아동과 언어발달지체 아동의 이야기 정보 전달 능력 및 의미와 화용 오류 특성 비교 | 김소망 | Master's Thesis |
2015 | 그룹 언어치료를 통한 상황이야기 중재가 자폐범주성장애 학령기 아동의 기본정서어휘 이해력에 미치는 영향 | 이희용 | Master's Thesis |
2009 | 그룹홈 거주 지적장애성인의 핵심어휘 및 부수어휘 분석을 통한 의미적 언어사용 연구 | 박혜연 | Master's Thesis |
2010 | 낱말 친숙도 및 음운규칙 적용 유무에 따른 학령기 읽기장애 아동의 받침철자 인식 및 쓰기 특성 | 최윤정 | Master's Thesis |
2013 | 다문화가정 아동의 표현어휘발달 관련 변인에 대한 종단연구 | 김정은 | Master's Thesis |
2004 | ‘다시말하기’를 통해 본 학령기 단순언어장애아동의 이야기 이해 및 산출 특성 | 윤혜련 | Doctoral Thesis |
2020 | 다중언어적 평가요소에 따른 5~7세 말소리장애 아동의 철자쓰기 발달 특성 연구 | 강진경 | Doctoral Thesis |