2006 | ICT활용수업에서 수업통제방식과 학습자의 초인지, 컴퓨터 활용능력이 학업성취도와 만족도에 미치는 영향 | 김정현 | Master's Thesis |
2014 | Integrating user interface and personal innovativeness into the TAM for mobile learning in Cyber University | 주영주 | Article |
2014 | Investigating the structural relationship among perceived innovation attributes, intention to use and actual use of mobile learning in an online university in South Korea | 주영주; 임규연 | Article |
2011 | Investigating the structural relationships among organisational support, learning flow, learners' satisfaction and learning transfer in corporate e-learning | 주영주; 임규연 | Article |
2013 | Locus of control, self-efficacy, and task value as predictors of learning outcome in an online university context | 주영주; 임규연 | Article |
2015 | Motivation, instructional design, flow, and academic achievement at a Korean online university: a structural equation modeling study | 주영주 | Article |
2011 | Online university students' satisfaction and persistence: Examining perceived level of presence, usefulness and ease of use as predictors in a structural model | 주영주 | Article |
2019 | Project-based learning in capstone design courses for engineering students: Factors affecting outcomes | 주영주; 임규연 | Article |
2000 | Self-efficacy for self-regulated learning, academic self-efficacy, and internet self-efficacy in web-based instruction | 주영주 | Article |
2013 | Structural Relationships among E-learners' Sense of Presence, Usage, Flow, Satisfaction, and Persistence | 주영주 | Article |
2014 | Structural relationships among effective factors on e-learners' motivation for skill transfer | 주영주 | Article |
2011 | Structural relationships among internal locus of control, institutional support, flow, and learner persistence in cyber universities | 주영주 | Article |
2014 | Structural relationships among self-regulated learning, learning flow, satisfaction, and learning persistence in cyber universities | 주영주 | Article |
2017 | Students’ expectation, satisfaction, and continuance intention to use digital textbooks | 주영주 | Article |
2012 | The effects of academic self-efficacy, learning strategies, and perceived instructional strategies on high and low achievers' in the middle school Korean language | 주영주; 서혁 | Article |
2016 | The effects of secondary teachers' technostress on the intention to use technology in South Korea | 주영주; 임규연 | Article |
2013 | The effects of self-determination on learning outcomes in a blended learning | 주영주; 임규연 | Conference Paper |
1990 | TV 과학 프로그램의 활용 실태와 개선 방안에 관한 연구 | 신선희 | Master's Thesis |
2011 | Verification of internal variables affecting Korean community college students'academic achievement | 주영주 | Article |
1993 | 고등학교 불어교육에서의 교수매체 활용에 관한 조사연구 | 박진선 | Master's Thesis |
2015 | 공과대학 프로젝트 기반 수업에서 학습성과에 영향을 미치는 변인들 간의 구조적 관계 분석 | 이소영 | Doctoral Thesis |
2005 | 공무원의 동기변인과 자기조절학습 수행력을 이용한 온라인 직무교육의 만족도, 성취도 및 직무몰입 수준의 예측 | 河英子 | Doctoral Thesis |
2016 | 공학계열 대학생의 진로적응성에 영향을 미치는 변인들 간의 구조적 관계 분석 | 박수영 | Doctoral Thesis |
2013 | 과학교과에서 중학생의 흥미, 긍정적 태도, 가치부여, 성취도 간의 구조적 관계 분석 | 김지현 | Master's Thesis |
1984 | 교수자료 평가표의 개발 연구 | 남경희 | Master's Thesis |
1984 | 교회학교 교육에 있어서 교수매체의 활용에 관한 실태조사 | 강은희 | Master's Thesis |
2016 | 국내 성인 이러닝 학습자의 학습몰입 관련변인에 대한 메타분석 | 강아란 | Master's Thesis |
2012 | 기업 구성원들의 멘토링 프로그램 참여여부에 따른 팀의 지원, 조직 커뮤니케이션 조직몰입, 직무만족의 영향력 차이 규명 | 김선희 | Master's Thesis |
2011 | 기업 이러닝에서 직업적 자기효능감, 과제가치, 직무자율성, 만족도, 학업성취도 및 전이동기 간의 구조적 관계 규명 | 김가연 | Master's Thesis |
2010 | 기업 이러닝에서 학습전이 관련변수 간의 구조적 관계 분석 | 김소나 | Doctoral Thesis |