Browsing by Author 이숙향

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 1 to 30 of 35

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2016An inquiry into impacts of policies promoting inclusive education in Korea이숙향Meeting Abstract
2016Analysis on quality and outcomes of Korean transition education programmes for adolescents with intellectual and developmental disabilities using the quality indicators of NASET이숙향Meeting Abstract
2014Cognitive impairment and intellectual disability이숙향Review
2016Educating children with intellectual disability이숙향Book Chapter
2015Effect of Instruction with the Self-Determined Learning Model of Instruction on Students with Disabilities: A Meta-Analysis이숙향Article
2016Effects of a collaboration-based instruction model for self-determination of students with intellectual and developmental disabilities in secondary inclusive education settings이숙향Meeting Abstract
2009Family perspectives: Using a cultural prism to understand families from Asian cultural backgrounds이숙향Article
2009Goal setting and self-monitoring for students with disabilities: Practical tips and ideas for teachers이숙향Article
2010Impact of Curriculum Modifications on Access to the General Education Curriculum fog Students With Disabilities이숙향Article
2015Perceptions of Korean pre-service special educators regarding teaching competencies for students with disabilities이숙향Article
2018Pre­service special educators’ perceptions about collaboration with general educators in Korea: Implications for personnel preparation programs박지연; 이숙향; 김유리Article
2008Self-determination and access to the general education curriculum이숙향Article
2009Student and teacher variables contributing to access to the general education curriculum for students with intellectual and developmental disabilities이숙향Article
2016The effects of sermons and curriculum activities with graphic organisers on teacher efficacy and understanding of bible knowledge, and participation in worship by persons with autism spectrum disorder이숙향Meeting Abstract
2016The effects of tablet-based SDLMI intervention on academic engagement and problem behaviours of elementary school students with severe intellectual disabilities이숙향Meeting Abstract
2017가정과 연계한 자기일과 계획하기 교수가 지적장애 초등학생의 자기일과 계획하기 및 자기주도활동 수행과 자기결정행동에 미치는 영향김소연Master's Thesis
2012가정과 학교의 협력을 통한 멀티미디어 상황이야기 중재가 자폐 아동의 문제행동과 수업참여행동에 미치는 영향김경민Master's Thesis
2015갈등해결중심 학교폭력 예방프로그램이 초등 통합학급 학생들의 갈등해결전략 사용과 학교폭력에 대한 태도 및 장애학생 수용태도에 미치는 영향이지은Master's Thesis
2018동화를 활용한 세계시민교육 프로그램이 초등 저학년 통합학급 학생들의 세계시민의식과 친사회성 및 장애학생의 규칙 지키기에 미치는 영향이지현Master's Thesis
2018마을교육공동체 기반의 진로교육프로그램이 성인 전환기 지적장애학생들의 진로성숙도와 사회성 기술에 미치는 영향최윤경Master's Thesis
2014서울지역 특수학교 교사의 상해경험 양상과 영향 분석에 근거한 학교안전사고 예방 및 지원 방안 고찰이소정Master's Thesis
2014스마트러닝 기반 STEAM 직업교육 프로그램이 특수학급 고등학생들의 직업에 대한 태도와 직업 인식 및 교사의 직업 수업 운영에 미치는 영향송은주Doctoral Thesis
2014스마트러닝을 활용한 자기주도 학습전략이 지적장애 학생의 독립적 과제 성취 및 과제수행행동에 미치는 영향김민정Master's Thesis
2012스마트폰을 활용한 문제해결 전략 교수가 지적장애 학생의 길 찾기 과제 수행과 도착 시간 예측하기에 미치는 영향김수현Master's Thesis
2017인천 지역 중학교 장애학생의 자유학기활동 참여현황과 참여지원 및 성과에 대한 특수학급교사의 인식과 요구이혜림Master's Thesis
2016인터넷 기반 장애인권 프로젝트학습 프로그램이 비장애학생의 장애인권감수성 및 장애수용태도에 미치는 영향남주연Master's Thesis
2012자기결정교수학습모델(SDLMI)을 활용한 교수적 지원이 통합된 중학교 장애학생의 과학과 수업참여행동 및 수행평가 성취도에 미치는 영향정정은Master's Thesis
2013자기관리전략을 이용한 자기일과계획하기 교수가 지적장애청소년의 자기일과계획하기, 자기주도 활동 및 일과활동패턴의 다양성에 미치는 영향안혜신Master's Thesis
2018장애 이해를 위한 자기옹호 프로그램이 지적장애 청년의 장애정체성 및 장애개방 기술에 미치는 영향김수현Doctoral Thesis
2017중학교 통합학급에서의 전환지원프로그램이 중학생들의 진로성숙도와 진학스트레스 및 경도 지적장애학생의 자기효능감에 미치는 영향조가희Master's Thesis

BROWSE