Browsing by Author 신상근

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 1 to 30 of 57

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2009A Longitudinal Study on English Learning Motivation of Grade 7 Korean Middle School Students from Self-Determination Approach박혜상Master's Thesis
2010An Analytical Study on the Causes of Communication Breakdown in Telephone English Lessons고명진Master's Thesis
2008'Fire your proofreader!' Grammar correction in the writing classroom신상근Review
2005Did they take the same test? Examinee language proficiency and the structure of language tests신상근Article
2010Effects of Feedback Types on Korean College Students’ English Pronunciation Learning강윤형Master's Thesis
2016Effects of Grammar Support in a Process-Oriented Composition Class on Korean EFL College Students’ Writing김수진Doctoral Thesis
2010Effects of Input Format Types on Korean College English Learners' Performance and Strategy Use in a Web-based Listening Test문채영Doctoral Thesis
2018Effects of Interlocutor Proficiency on Test-Takers’ Test Scores, Interaction Patterns, and Anxiety Levels in a Paired Speaking Test현일선Doctoral Thesis
2011Effects of Nonnative English-Speaking Raters' Oral Proficiency Levels on English Speaking Test Ratings and Rating Processes유경아Doctoral Thesis
2011Examining the effects of differential instructional methods on the model of foreign language achievement신상근Article
2010Genre Analysis of Korean and American ESP Writing임수빈Master's Thesis
2012"It Cannot Be Done Alone": The Socialization of Novice English Teachers in South Korea신상근Article
2011Reconstructing the English camp experience정나연Master's Thesis
2015Teaching critical, Ethical and safe use of ICT in pre-service teacher education신상근Article
2016The Effect of Online Mobile Community Feedback on Korean College Language Learners' English Writing김지은Master's Thesis
2017The Effects of Different Frequency Applications of Automated Writing Feedback on Korean EFL Writing고원영Master's Thesis
2012The Effects of Marking on Computer-based Reading Test Performance이신혜Master's Thesis
2011The Role of Task-Induced Involvement Load in Vocabulary Acquisition of Korean College Students박지현Master's Thesis
2007True beginners, false beginners, and fake beginners: Placement strategies for Korean heritage speakers신상근Article
2014교수 실재감, 인지적 실재감, 사회적 실재감이 초등학교 영어학습자의 이러닝 영어 학습 프로그램 만족도와 영어 성취도에 미치는 영향조지영Master's Thesis
2012다양한 영어 발음을 이용한 듣기 수업이 고등학교 영어학습자의 영어 듣기 이해도 및 언어태도에 미치는 영향홍미영Master's Thesis
2006동료의 영어 작문 실력 인식이 한국 대학생의 동료 수정 양상에 미치는 영향홍화정Master's Thesis
2010동화책 반복 읽기 유형이 초등학생의 영어 어휘 습득 및 읽기에 미치는 영향이정인Master's Thesis
2013동화책 읽어주기 방식이 초등학교 영어 학습자의 어휘 습득 및 영어 학습 태도에 미치는 영향김지은Master's Thesis
2016듣기 녹음 자료 유형이 대학교 학습자의 영어 듣기 이해와 듣기 자료에 대한 인식에 미치는 영향오현미Master's Thesis
2015듣기 자료 스크립트화 수준이 고등학교 학습자의 영어 듣기 이해와 인식에 미치는 영향김영화Master's Thesis
2013모바일러닝 기반 발음교수에서 피드백 제공 방식이 중학생 영어 학습자의 발음 및 정의적 측면에 미치는 영향안혜진Master's Thesis
2012문항 유형이 고등학교 영어학습자의 듣기 이해도 및 듣기 전략에 미치는 영향박은경Master's Thesis
2015비즈니스 영어 이메일에 나타난 원어민과 비원어민의 인사말과 맺음말 표현에 관한 연구김수진Master's Thesis
2009서울과 경기지역 중고등학교 영어과 수업실태에 관한 사례연구이유진Master's Thesis