Browsing by Author 안순태

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 1 to 28 of 28

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2018Adoption of mobile apps for mental health: Socio-psychological and technological factors안순태Conference Paper
2014Advertising or games? advergames on the internet gaming sites targeting children안순태Article
2014Children's advertising literacy for advergames: Perception of the game as advertising안순태Article
2012Dietary supplement advertising in the US: A review and research agenda안순태Article
2013Do online ad breaks clearly tell kids that advergames are advertisements that intend to sell things?안순태Article
2018EFFECTS OF ATTRIBUTIONS AND SOCIAL MEDIA EXPOSURE ON OBESITY STIGMA AMONG KOREAN ADOLESCENTS안순태; 임유진Article
2010HIV/AIDS stigma and religiosity among african American women안순태Article
2013How direct-to-consumer drug websites convey disease information: Analysis of stigma-reducing components안순태Article
2011Mitigating the effects of advergames on children: Do advertising breaks work?안순태Article
2018Self-regulation for Online Behavioral Advertising (OBA): Analysis of OBA notices안순태Article
2014SNS 공공건강정보 수용요인에 관한 연구이민지Master's Thesis
2016Social Stigma Toward Suicide: Effects of Group Categorization and Attributions in Korean Health News안순태Article
2019Sponsorship Disclosures of Native Advertising: Clarity and Prominence안순태Article
2011Stigma-reducing components in direct-to-consumer prescription ads: Onset controllability, offset controllability, and recategorization안순태Article
2011Subjective health literacy and older adults' assessment of direct-to-consumer prescription drug ads안순태Conference Paper
2018Suicide literacy predicts the provision of more appropriate support to people experiencing psychological distress안순태Article
2019Suicide Stigma in Online Social Interactions: Impacts of Social Capital and Suicide Literacy안순태Article
2017국내 자살예방 공익광고 내용분석윤선경Master's Thesis
2017기업의 비윤리적 행위가 소비자 감정에 미치는 영향에 관한 실증연구박수미Master's Thesis
2016낙인이 흡연자의 심리적 반발 및 금연행동 의도에 미치는 영향에 대한 연구이혜진Master's Thesis
2017소셜 미디어 네이티브 광고 효과구슬아Master's Thesis
2014우울증 진단을 위한 정신과 상담과 상담 권고에 대한 태도강승미Master's Thesis
2016유명인 공익광고의 건강 행동 증진효과에 관한 연구ZHANG XIAOYEMaster's Thesis
2013자살예방 목적의 헬스 뉴스 내용이 자살자 및 자살 위기자에 대한 사회적 낙인에 미치는 영향이하나Master's Thesis
2017장소브랜드 간 지각된 적합성이 국가브랜드와의 관계성에 따라 도시브랜드 평가에 미치는 영향에 관한 연구문현지Master's Thesis
2012트위터에서의 건강 정보 메시지 효과 및 정보 전파 행동 연구이지윤Master's Thesis
2016한국 TV드라마 속 간접광고 유형이 중국 소비자의 브랜드평가 및 제품구매의도에 미치는 영향CHANG YUMaster's Thesis
2014한류 관여도가 마이크로 블로그 이용자의 기업이미지와 국가이미지에 미치는 영향PAN, YUANYUANMaster's Thesis

BROWSE