2020 | 2015 개정 교육과정 고등학교 영어 교과서 지문 코퍼스의 명사 연어 분석 | 김유미 | Master's Thesis |
2011 | A Case Study of Effects of Strategy-Based Writing Instruction on Korean Undergraduate Students' Writing Quality and Preferred Writing Strategies in English Argumentative Writing | 박경은 | Master's Thesis |
2021 | Authorial references in single-author research articles of L2 english student writers and l1 english authors | 최연희 | Article |
2012 | Comment on Comment | 이지연 | Doctoral Thesis |
2014 | Direct and Indirect Roles of Working Memory Capacity in Reading Comprehension of Advanced Korean EFL Learners | 이민진 | Doctoral Thesis |
2017 | EAP 읽기 평가 도구로서 요약하기 과제의 타당도 연구 | 이진영 | Master's Thesis |
2015 | Effects of Author Voice Writing Instruction on EFL Learners’ Writing and Use of Linguistic Voice Features | 성민선 | Doctoral Thesis |
2010 | Effects of Integrative Task on Korean EFL Learners’ L2 Reading and Writing | 김지은 | Doctoral Thesis |
2015 | Effects of Repeated Reading on Korean EFL High School Students’ Reading Fluency, Lexical Meaning Access, and Comprehension | 김성희 | Doctoral Thesis |
2012 | Effects of Teacher Feedback Utilization Practices on Korean EFL Learners’ Revision and Writing Development | 박성희 | Doctoral Thesis |
2012 | EFL Writing Teacher Training for Responding to Student Writing | 진수경 | Doctoral Thesis |
2015 | Roles of L1 and L2 derivational morphological awareness in L2 reading through the mediation of L2 vocabulary knowledge | 최연희 | Article |
2013 | Text Model-Based EFL Writing Instructions in Genre Approach | 조효진 | Doctoral Thesis |
1988 | Text structure of Korean speakers’ argumentative essays in English | 최연희 | Article |
2009 | The Analysis of Writing Conferences in a Korean EFL Context | Park, Laura Eunae | Doctoral Thesis |
2017 | The Effect of Post-Reading Question-Generation Activities on Korean EFL Middle School Learners’ English Reading Comprehension Abilities and Affective Domains | 한소영 | Master's Thesis |
2023 | The Effects of Text Difficulty in Extensive Reading on Vocabulary and Grammar Learning and Reading Attitudes of Chinese EFL Learners | 전몽 | Master's Thesis |
2006 | 개인별 및 조별 영어 동화 다독이 중학교 학습자의 읽기와 쓰기 능력에 미치는 영향 | 박혜정 | Master's Thesis |
2010 | 개정 교육과정에 따른 중등 영어 교과서 학습 활동 분석 | 양숙정 | Master's Thesis |
1990 | 고등학교 영어 독해에서의 문제점과 효과적인 지도 방법에 관한 연구 | 박경자 | Master's Thesis |
2005 | 고등학교 영어 학습자의 읽기와 쓰기 관계 연구 | 성민선 | Master's Thesis |
2020 | 고등학교 영어학습자의 수용적 및 산출적 어휘지식과 쓰기 능력의 관계 | 한수희 | Master's Thesis |
2015 | 과업 복잡성 및 글 유형이 한국 고등학교 영어 학습자의 작문 능력에 미치는 영향 | 마나영 | Master's Thesis |
2018 | 과업 복잡성과 협동학습의 여부가 중학교 학습자의 영어 쓰기 능력 향상과 정의적 태도에 미치는 영향 | 이하나 | Master's Thesis |
2009 | 관상동맥 CT 혈관조영술에서 죽상판 특성 | 최연희 | Master's Thesis |
2019 | 교사 문자 피드백에 대한 자가점검일지 활용 여부가 한국 중학생의 영어 쓰기능력 향상과 정의적 태도에 미치는 영향 | 이하은 | Master's Thesis |
2009 | 구두 반복과 핵심어 활동이 중학교 학습자의 어휘 학습에 미치는 영향 | 조수경 | Master's Thesis |
2009 | 논설문 구조 파악을 중심으로 하는 요약하기 활동이 한국 중학생의 영어 쓰기와 요약하기 능력에 미치는 영향 | 신의정 | Master's Thesis |
2015 | 다독 독해일지 작성이 초등학생의 영어 쓰기 능력 및 정의적 태도에 미치는 영향 | 김지연 | Master's Thesis |
2019 | 다독 일지 작성 언어가 중학생의 영어 읽기와 쓰기 성취도 및 정의적 태도에 미치는 영향 분석 연구 | 김혜인 | Master's Thesis |