2015 | A study on Sino-Korean word usage aspects as subjects of articles in online newspapers and traditional newspapers | 서혁; 김은성; 김정우 | Article |
2024 | Effect of aldehyde metabolism on human hematopoietic stem cells in Fanconi anemia disease models | 김정우 | Doctoral Thesis |
2020 | Intranasal but not Intramuscular Vaccination with Nucleoprotein-Expressing Recombinant Adenovirus Provides Complete Protection Against Influenza A Virus | 김정우 | Master's Thesis |
2022 | Program Annotation | 김정우 | Master's Thesis |
2021 | 가족 시 교육 방안 연구 | 김솔지 | Master's Thesis |
2014 | 갈래 바꿔쓰기 활동의 체계화를 통한 극문학 교육 방안 연구 | 이효주 | Master's Thesis |
2018 | 감각의 재구성으로서의 시 감상 교육 연구 | 이은홍 | Doctoral Thesis |
2010 | 경험을 통한 시적 발상 교육 연구 | 강누리 | Master's Thesis |
2018 | 고등학교 '문학' 과목의 맥락 교육 연구 | 송가현 | Master's Thesis |
2014 | 고등학교 문학 교과서의 문학사 교육 연구 | 최유진 | Master's Thesis |
2010 | 공감 능력 향상을 위한 드라마 창작 교수ㆍ학습 연구 | 배현정 | Master's Thesis |
2014 | 공감적 이해를 위한 현대시 교육 연구 | 공주희 | Master's Thesis |
2013 | 교육방송 강의 분석을 통한 시 해석 교수 전략 연구 | 김지은 | Master's Thesis |
2013 | 교육연극을 활용한 이야기시 교육방법 연구 | 이명현 | Master's Thesis |
2012 | 국어과 교육과정의 문학이론 수용 양상 연구 | 권용희 | Master's Thesis |
2019 | 국어과 문학 영역의 자기성찰 역량 교육 연구 | 강지연 | Master's Thesis |
2014 | 국어과 비평교육에 대한 비판적 고찰 | 박초아 | Master's Thesis |
2017 | 다문화 감수성 신장을 위한 현대시 교육 연구 | 정서진 | Master's Thesis |
2021 | 다문화적 정체성 형성을 위한 중국 『조선어문』 교재 개선 방안 연구 | JIN, XIANYAN | Master's Thesis |
2014 | 대화 중심의 교수 학습 방법에 기반한 현대시 이러닝 콘텐츠 개발 연구 | 이은주 | Master's Thesis |
2013 | 도덕적 상상력 신장을 위한 소설교육 내용 연구 | 유진현 | Master's Thesis |
2020 | 동물 속담을 활용한 한국어 문화 교육 방안 연구 | FENG, MINGAN | Master's Thesis |
2011 | 매체 변용 원리를 활용한 영상시 창작 교육 연구 | 김수경 | Master's Thesis |
2014 | 문학 과목의 자아 성찰 교육 내용 연구 | 김민아 | Master's Thesis |
2022 | 문학 생활화 교육 방안 연구 | 손윤희 | Master's Thesis |
2012 | 문학 생활화 교육 실행 양상 및 개선 방안 연구 | 유자영 | Master's Thesis |
2015 | 문학교육의 내면화 교육 구현 양상 연구 | 김초록 | Master's Thesis |
2014 | 문학능력 향상을 위한 시 단원 학습활동 개선 방향 연구 | 조하린 | Master's Thesis |
2011 | 문학작품을 활용한 다문화 교육의 위계화 연구 | 김윤주 | Master's Thesis |
2016 | 복합양식 텍스트 생산을 위한 매체언어 교육내용 연구 | 노나래 | Master's Thesis |