Browsing by Author 한종임

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 1 to 30 of 56

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2009A Corpus-based Analysis of Korean University Students' Written English Focusing on Errors정가현Master's Thesis
2021Effects of Creativity-enhanced Digital Storytelling Instruction on Korean High School Learners’ Narrative Writing and Creativity강효실Master's Thesis
2013Effects of Culturally Responsive Teaching with Technology on Korean EFL Learners' Cultural Awareness and Speaking Performance임경진Doctoral Thesis
2017Effects of Different Voice-Chat Conditions on Korean EFL Learners’ Speaking Ability, Oral Interaction, and Affective Factors김나영Doctoral Thesis
2018Effects of Digital Textbooks on College EFL Learners’ Self-Regulated Learning, Language Skills, and Affective Aspects유지연Doctoral Thesis
2014Effects of Enhanced Input Modes and Text Types on Korean College Learners' Listening and Perception in CALL추희영Doctoral Thesis
2010Effects of Gradual Release of Responsibility Models on EFL Learners' Writing Performance and Perceptions이지원Master's Thesis
2011Effects of L1 Use in Prewriting and Topic Familiarity on Korean Middle School Students' Writing Quality and Attitude위정수Master's Thesis
2010Effects of Self-directed Web-based Listening Activities and Learning Styles on Korean Learners' English Listening Performance김규미Doctoral Thesis
2010Effects of Technology-Enhanced Instruction on Korean EFL Learners' Writing Performance in Four Different Genres of Business Letters백미화Doctoral Thesis
2015Effects of Web-Based Instruction and Vocabulary Activity on Korean College Students’ Vocabulary Learning and Reading Comprehension김주연Doctoral Thesis
2015Effects of Wiki-Mediated Collaborative Writing on Korean EFL Learner’s Writing오혜진Doctoral Thesis
2019거꾸로 교실을 활용한 협동학습 기반 영어수업이 초등학교 학습자의 영어 읽기 및 어휘 능력과 정의적 태도에 미치는 영향민윤희Master's Thesis
2016거꾸로 학습(Flipped Learning)이 고등학교 영어 학습자의 영어 어휘 습득 및 정의적 측면에 미치는 영향임은희Master's Thesis
2015과업 준비 시간이 고등학교 영어학습자의 말하기 유창성, 정확성 및 복잡성에 미치는 영향김민주Master's Thesis
2016교과융합수업이 중학교 영어 학습자의 읽기 및 정의적 태도에 미치는 영향김효비Master's Thesis
2011구조화된 코퍼스와 학습자 맞춤형 코퍼스 활용이 대학생 학습자의 영어쓰기와 태도에 미치는 영향권이경Master's Thesis
2011내용 및 형식스키마 활성화 듣기 전 활동이 한국 고등학생의 장르별 듣기 이해에 미치는 영향서나영Master's Thesis
2009동영상 사전의 활용 및 저작 활동이 중학교 영어 학습자의 어휘 학습에 미치는 영향최은주Master's Thesis
2016동영상을 활용한 예측하기 전략 훈련이 중학교 학습자의 영어 듣기 능력과 정의적 태도에 미치는 영향장지혜Master's Thesis
2006멀티미디어 듣기학습자료유형이 한국 대학생의 영어듣기성취도 및 듣기자료 효과성에 대한 반응에 미치는 영향조아라Master's Thesis
2004멀티미디어 어휘 주석 제작활동이 한국 고등학교 영어 학습자의 어휘 학습에 미치는 영향이소영Master's Thesis
2015멀티미디어 활용 그림사전 제작 및 웹기반 학습과제 저작 어휘학습 활동이 중학교 영어학습자의 어휘 학습 및 정의적 태도에 미치는 영향고현영Master's Thesis
2013멀티미디어를 활용한 듣기 전 활동 유형이 중학생의 영어 듣기 이해 및 정의적 태도에 미치는 영향박서영Master's Thesis
2017명시적 교수법과 PACE 교수법이 중학교 2학년 영어학습자의 관계대명사 학습 및 태도에 미치는 영향지현정Master's Thesis
2015모바일 기반 어휘 게임 프로그램을 이용한 학습활동이 중학교 영어 학습자의 어휘 학습 및 태도에 미치는 영향손선영Master's Thesis
2018모바일 기반 어휘 학습의 시각적 입력이 성인 영어 학습자의 어휘학습 및 정의적 태도에 미치는 영향오상희Master's Thesis
2019모바일 기반 채팅과 학습자 특성이 성인 학습자의 온라인 영어 학습 및 정의적 측면에 미치는 영향최혜림Master's Thesis
2015사전 글쓰기 활동이 고등학교 영어 학습자의 설명문과 논설문 쓰기 및 정의적 태도에 미치는 영향임수진Master's Thesis
2017수준별 코퍼스 자료를 활용한 문법 학습 활동이 중학생의 영어 문법 규칙 이해 및 표현에 미치는 영향오정은Master's Thesis

BROWSE