2015 | Rethinking the Impact of Activity Design on a Mobile Learning Trail: The Missing Dimension of the Physical Affordances | 소효정 | Article |
2019 | Role of environmental interaction in interdisciplinary thinking: from knowledge resources perspectives | 소효정 | Article |
2020 | Shared lessons in mobile learning among K-12 education, higher education and industry: an international Delphi study | 소효정 | Article |
2016 | Students' use of knowledge resources in environmental interaction on an outdoor learning trail | 소효정 | Conference Paper |
2015 | Teachers as participatory designers: two case studies with technology-enhanced learning environments | 소효정 | Article |
2020 | Trajectories of Developing Computational Thinking Competencies: Case Portraits of Korean Gifted Girls | 소효정 | Article |
2017 | Transformation of Participation and Learning: Three Case Studies of Young Learners Harnessing Mobile Technologies for Seamless Science Learning | 소효정 | Article |
2021 | Unpacking Academic Emotions in Asynchronous Video-based Learning: Focusing on Korean Learners’ Affective Experiences | 소효정 | Article |
2021 | Unpacking teachers’ concerns about CT-based pedagogy: The case of software education in Korea | 소효정 | Article |
2019 | What Constitutes Korean Pre-service Teachers' Competency in STEAM Education: Examining the Multi-functional Structure | 소효정 | Article |
2021 | 가상현실 기반의 직업교육이 발달장애 학생의 학습전이에 미치는 영향 | 박미진 | Master's Thesis |
2019 | 과학관에서의 통합적 디지털 스토리텔링에 따른 초등학생의 지식통합 양상 | 박현진 | Master's Thesis |
2018 | 교육훈련 참여 동기와 학습전이의 관계에서 조직 전이풍토의 매개효과 | 김재인 | Master's Thesis |
2022 | 뉴노멀시대 박물관 교육을 위한 에듀케이터의 역량 모델링 | 최지선 | Master's Thesis |
2019 | 대학생의 자기결정성과 개인-전공적합성이 대학생활 적응에 미치는 영향 | 박정아 | Master's Thesis |
2018 | 동화 확장 활동에서 스마트패드와 지면 활동 유형에 따른 유아의 가상적 내러티브 분석 | 서승연 | Master's Thesis |
2024 | 멀티모달과 테크놀로지 교수내용지식(TPACK) 관점에서 설명 동영상 설계 전략 탐색 | 김예인 | Master's Thesis |
2020 | 몽골중등교사의 학교지원, 테크놀로지 교수내용지식과 테크놀로지 활용 간의 관계 규명 | DAVAASUREN, BOLOR | Master's Thesis |
2021 | 비대면 원격강의에서 대학생이 인식하는 학습실재감이 학습성과에 미치는 영향 | 박효성 | Master's Thesis |
2022 | 비실시간 동영상 학습에서 부정정서 조절 영상 내 퀴즈(In-video quiz) 설계 및 효과성 검증 | 김은영 | Master's Thesis |
2017 | 상사의 피드백 의도에 대한 인식이 직무만족에 미치는 영향 | 김소희 | Master's Thesis |
2020 | 스마트TV 기반의 증강현실(AR) 활용 학습이 유아의 학습몰입과 기본운동능력 및 신체적 자아개념에 미치는 영향 | 최지은 | Master's Thesis |
2022 | 실시간 온라인 부모교육에서 인지된 유용성, 인지된 용의성, 실재감이 교육만족도에 미치는 영향 | 김수민 | Master's Thesis |
2022 | 온라인 동영상 기반 학습에서 유용가치 자극 피드백이 부정정서와 개념 이해에 미치는 영향 | 하승혜 | Master's Thesis |
2022 | 온라인 동영상 학습에서 정서와 오프태스크 행동 분석 기반 중재 피드백 설계 효과성 검증 | 이지향 | Doctoral Thesis |
2017 | 원격기반 학점은행제 학습자의 성과 영향 변인 분석 | 최미란 | Master's Thesis |
2022 | 유아용 AI활용 학습콘텐츠 사용의도와 구매의도에 관한 부모 인식 연구 | 손보혜 | Master's Thesis |
2018 | 제스처 기반 학습 전시물 관람에서 관람객의 사용성, 인지적 학습 효과와 제스처 사용양상 분석 | 서민휘 | Master's Thesis |
2019 | 조직 구성원의 성장잠재력으로서 학습민첩성 영향요인 및 성과요인 규명 | 김남희 | Doctoral Thesis |
2023 | 취업준비생 대상 인공지능 교육 효과성 검증 | 김효진 | Master's Thesis |