2023 | A Comparative Validation Study of Video-conferencing and ChatBot-based Tele-assessment Administration for Evaluating Indirect Pragmatic Expression in School-aged Children | 신준영 | Master's Thesis |
2019 | AAC for Registered Intermediaries in Assisting Victims with Complex Communication Needs | 김유진 | Master's Thesis |
2014 | AAC 그림 상징 표현 과제에 나타난 지적장애아동의 논항구조에 따른 어순 전략 수행도 특성 | 신유영 | Master's Thesis |
2017 | AAC 그림상징 유형에 따른 지적장애 아동의 동작 및 상태 상징인식 비교 연구 | 연석정 | Doctoral Thesis |
2022 | AAC 매체 유형 및 메시지 오류 유형에 따른 의사소통 상대자의 해석 정확도 및 수용도 연구 | 최지우 | Master's Thesis |
2024 | AAC 재난 대비 중재 프로그램 개발 및 재난 대비 의사소통 행동과 재난 표현 어휘력에 미치는 중재 효과 | 한선경 | Doctoral Thesis |
2019 | ADHD 아동과 일반 아동의 과제 유형에 따른 음운인식과 철자쓰기 간의 관계 | 김연경 | Master's Thesis |
2016 | Age-Related Differences in Sentence Processing as a Function of Canonicity and Syntactic Ambiguity | 오세진 | Master's Thesis |
2024 | AI-생성동화를 활용한 개별 맞춤형 책읽기 활동이 미취학 아동의 어휘 학습에 미치는 영향 | 조재은 | Master's Thesis |
2015 | ALS 환자의 의사소통 어려움 및 지원 요구에 관한 질적 연구 | 박은영 | Master's Thesis |
2021 | Analyzing word shapes between Korean and English-speaking late talkers and typically developing toddlers using Wordbank | 최정원 | Master's Thesis |
2016 | Attention Networks in Linguistically Diverse Children with Primary Language Impairment (PLI) | 한지윤 | Master's Thesis |
2015 | CPLC 체크리스트를 통한 어휘 발달 지연 위험군(at risk) 취학 전 아동의 화용 능력 분석 | 한승희 | Master's Thesis |
2016 | Cultural Differences on the Recognition of Social Word AAC Graphic Symbols between Korean and American Undergraduate Students | 강로원 | Master's Thesis |
2022 | CVCV 무의미단어에서 조음위치 및 조음운동방향에 따른 인공와우이식 아동의 조음 특성 | 김남규 | Master's Thesis |
2018 | Differences of Early Semantic Relatedness between Late Talkers and Typically Developing Children | 김유미 | Master's Thesis |
2017 | Differential effects of age on case marker processing in a verb-final language | 백승혜 | Master's Thesis |
2024 | Effects of taVNS (transcutaneous auricular vagus nerve stimulation) on Working Memory and Response Inhibition in Older Adults | 노신희 | Master's Thesis |
2020 | Enhancing the Classification Accuracy of Korean-English Bilingual Children with and without Language Impairment Using Dynamic Assessment of Story Retelling Task | 김은별 | Master's Thesis |
2021 | IT 기반 화용언어 중재에 대한 다문화언어발달지도사의 인식 및 요구 분석 | 윤소정 | Master's Thesis |