Browsing "언어병리학과" byTitle

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 4 to 23 of 285

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2023A Comparative Validation Study of Video-conferencing and ChatBot-based Tele-assessment Administration for Evaluating Indirect Pragmatic Expression in School-aged Children신준영Master's Thesis
2019AAC for Registered Intermediaries in Assisting Victims with Complex Communication Needs김유진Master's Thesis
2014AAC 그림 상징 표현 과제에 나타난 지적장애아동의 논항구조에 따른 어순 전략 수행도 특성신유영Master's Thesis
2017AAC 그림상징 유형에 따른 지적장애 아동의 동작 및 상태 상징인식 비교 연구연석정Doctoral Thesis
2022AAC 매체 유형 및 메시지 오류 유형에 따른 의사소통 상대자의 해석 정확도 및 수용도 연구최지우Master's Thesis
2024AAC 재난 대비 중재 프로그램 개발 및 재난 대비 의사소통 행동과 재난 표현 어휘력에 미치는 중재 효과한선경Doctoral Thesis
2019ADHD 아동과 일반 아동의 과제 유형에 따른 음운인식과 철자쓰기 간의 관계김연경Master's Thesis
2016Age-Related Differences in Sentence Processing as a Function of Canonicity and Syntactic Ambiguity오세진Master's Thesis
2024AI-생성동화를 활용한 개별 맞춤형 책읽기 활동이 미취학 아동의 어휘 학습에 미치는 영향조재은Master's Thesis
2015ALS 환자의 의사소통 어려움 및 지원 요구에 관한 질적 연구박은영Master's Thesis
2021Analyzing word shapes between Korean and English-speaking late talkers and typically developing toddlers using Wordbank최정원Master's Thesis
2016Attention Networks in Linguistically Diverse Children with Primary Language Impairment (PLI)한지윤Master's Thesis
2015CPLC 체크리스트를 통한 어휘 발달 지연 위험군(at risk) 취학 전 아동의 화용 능력 분석한승희Master's Thesis
2016Cultural Differences on the Recognition of Social Word AAC Graphic Symbols between Korean and American Undergraduate Students강로원Master's Thesis
2022CVCV 무의미단어에서 조음위치 및 조음운동방향에 따른 인공와우이식 아동의 조음 특성김남규Master's Thesis
2018Differences of Early Semantic Relatedness between Late Talkers and Typically Developing Children김유미Master's Thesis
2017Differential effects of age on case marker processing in a verb-final language백승혜Master's Thesis
2024Effects of taVNS (transcutaneous auricular vagus nerve stimulation) on Working Memory and Response Inhibition in Older Adults노신희Master's Thesis
2020Enhancing the Classification Accuracy of Korean-English Bilingual Children with and without Language Impairment Using Dynamic Assessment of Story Retelling Task김은별Master's Thesis
2021IT 기반 화용언어 중재에 대한 다문화언어발달지도사의 인식 및 요구 분석윤소정Master's Thesis

BROWSE