2006 | A curvature estimation for pen input segmentation in sketch-based modeling | 김명준 | Article |
2009 | A new cubic B-Splines design method for pen input environment | 김명준 | Article |
2006 | A new modeling interface for the pen-input displays | 김명준 | Article |
2006 | An extension of polygon clipping to resolve degenerate cases | 김명준 | Article |
2015 | Analysis of yellowish skin color from an optical image and the development of 3D Skin Chroma Diagram | 김명준 | Article |
2019 | HMD 기반 가상현실 게임에 나타난 리얼리즘 기법 연구 | 박은경 | Doctoral Thesis |
2015 | New analysis methods for skin fine-structure via optical image and development of 3D skin Cycloscan (TM) | 김명준 | Article |
2014 | OTT서비스에서의 텔레비전 시청흐름 연구 | 최선영 | Doctoral Thesis |
2006 | Skin color analysis in HSV color space and rendering with fine scale skin structure | 김명준 | Article; Proceedings Paper |
2005 | Vortex fluid for gaseous phenomena | 김명준 | Conference Paper |
2009 | 다중 사진 이미지를 이용한 웹 기반 3차원 도시 모델링 | 고은지 | Master's Thesis |
2018 | 디지털 게임의 모빌리티 연구 | 이진 | Doctoral Thesis |
2019 | 디지털 게임의 장르 연구 | 안진경 | Doctoral Thesis |
2018 | 모바일 문학의 대화성 연구 | 손지은 | Master's Thesis |
2013 | 사용자 캘리브레이션이 최소화된 시선 추적 시스템 연구 | 최은선 | Master's Thesis |
2014 | 사용자 캘리브레이션이 필요 없는 시선 추적 모델 연구 | 고은지 | Doctoral Thesis |
2018 | 사용자의 음악 선호요인 분석을 통한 개인 맞춤형 음악추천모델 연구 | 정지윤 | Doctoral Thesis |
2006 | 사진 측정에 의한 옷감의 질감 모델링및 사실적 렌더링 | 김민수 | Master's Thesis |
2017 | 샌드박스 게임의 어포던스 연구 | 김지희 | Master's Thesis |
2018 | 위치 기반 모바일 게임 공간의 혼성성 연구 | 박형은 | Master's Thesis |
2018 | 인공지능 음성인식 서비스의 담화 연구 | 허태라 | Master's Thesis |
2009 | 저가형 비접촉 포인팅 장치의 개발 및 이를 이용한 TV 인터페이스 연구 | 권선경 | Master's Thesis |
2017 | 증강현실 그림책 이미지의 상호텍스트성 연구 | 함초롬 | Master's Thesis |
2010 | 카메라를 이용한 손동작 인식에 의한 마우스 입력 장치의 개발 | 하유솔 | Master's Thesis |
2024 | 한 장의 사진으로 추출한 표면의 거칠기와 사실적인 렌더링 | 류아영 | Master's Thesis |
2019 | 한국 아이돌의 유닛형 구조 연구 | 김효래 | Master's Thesis |
2018 | 한국 웹툰에 나타난 성장서사의 공간 연구 | 양혜림 | Master's Thesis |