2015 | Effects of Collaborative Corpus-Based Learning on the Acquisition and Retention of DVCs | 양정임 | Doctoral Thesis |
2010 | Effects of Modified Nutritional Formulas for Diabetes on Postprandial Glycemic and Inflammatory Responses in Healthy Young Adults | 이은주 | Master's Thesis |
2011 | Effects of Syntactic Priming on Korean EFL Learners’ Production of English Dative Constructions | 최윤정 | Master's Thesis |
2019 | Fecal and blood microbiota profiles and presence of nonalcoholic fatty liver disease in obese versus lean subjects | 김형래; 유권; 김태헌; 윤여준; 김휘영; 이은주 | Article |
2010 | Genome-wide scan and quantitative trait analysis of granular corneal dystrophy, type 2 in Korean families | 이은주 | Doctoral Thesis |
1990 | George Herbert의 靈的 갈등 연구 | 이은주 | Master's Thesis |
2020 | Identifying Developmental Dyslexia in 9 Korean Elementary School Students at Risk for Dyslexia | 김영태; 이은주 | Article |
1999 | Johannes Brahms의 가사셋팅에 관한 연구 : Vier ernste Gesaenge. Op.121을 중심으로 | 이은주 | Master's Thesis |
2002 | Kinetic studies on nucleophilic substitution reactions of aryl acetates and on Michael-type additions of amines to activated acetylenes | 이은주 | Master's Thesis |
2022 | Learning English with Chapter Books for Young Readers | 이은주 | Master's Thesis |
2013 | Lexical Bundle Analysis in an EFL Teacher Corpus | 권예은 | Doctoral Thesis |
2014 | Lexical bundles in the Korean EFL teacher talk corpus: A comparison between non-native and native English teachers | 이은주 | Article |
1993 | N-methyl-N'-nitro-N-nitrosoguanidine의 생성 및 분해 반응에 대한 속도론적 연구 | 이은주 | Master's Thesis |
2009 | Supplementary Targets and Indicators to Strengthen Social Inclusion, Gender Equality and Health Promotion in the Millennium Development Goals in Africa | 이은주 | Master's Thesis |
2012 | TETE 수업이 중학교 학습자들의 영어청취력과 정의적 측면에 미치는 영향 | 안혜진 | Master's Thesis |
2017 | The development of English personal reference in the Korean ESL learner corpus | 이은주 | Article |
2020 | The Effect of Aural and Textual Input Enhancement Through Movie Clips on the Korean EFL Students’ Learning of Parallelism Rules | 김성민 | Master's Thesis |
2010 | The Effects of Listening Support and Proficiency Level on Korean EFL Learners’ Listening Comprehension | 허선영 | Doctoral Thesis |
2016 | The Effects of Task Complexity and English Proficiency on Korean EFL Learners’ Listening Comprehension of Lectures and Academic Seminars | 차현지 | Doctoral Thesis |
1990 | 개념표현의 분석을 통한 수학과 교육 과정의 내용연구에 관한 연구 | 이은주 | Master's Thesis |
2001 | 게시판을 활용한 통합학급 지원이 장애아동에 대한 일반아동의 사회적 능력에 미치는 영향 | 이은주 | Master's Thesis |
2008 | 고급 단계 한국어 교재에 사용된 읽기 활동 유형 분석 | 이은주 | Master's Thesis |
2019 | 고등학교 영어 읽기 평가 지문의 코퍼스 기반 정형어구 비교 분석 | 김연경 | Master's Thesis |
2010 | 고등학생의 영어어휘 발음학습 분석 | 신희경 | Master's Thesis |
2017 | 과제 복잡성과 수준별 짝구성이 중학생 영어학습자의 의미협상에 미치는 영향 | 한정희 | Master's Thesis |
2017 | 관여도 수준과 요약문 작성 활동이 고등학교 영어 학습자의 우연적 어휘학습에 미치는 영향 | 허담언 | Master's Thesis |
2017 | 교사 연구자가 연구 과정에서 경험하는 '역할 갈등' 분석 | 이은주 | Doctoral Thesis |
2010 | 교사 피드백 유형과 수정활동 유무가 중학생의 영어 쓰기 능력 및 태도에 미치는 영향 | 김광숙 | Master's Thesis |
2004 | 교사의 영어책 소리 내어 읽어주기가 고등학생들의 읽기 이해력, 어휘 학습 및 정의적 측면에 미치는 효과 | 민성원 | Master's Thesis |
2010 | 교실 사용언어가 한국 대학생 영어 학습자들의 어휘 습득, 말하기 능력 및 정의적 영역에 미치는 영향 | 김영은 | Master's Thesis |