2011 | Reconstructing the English camp experience | 정나연 | Master's Thesis |
2015 | Teaching critical, Ethical and safe use of ICT in pre-service teacher education | 신상근 | Article |
2021 | The Active and Passive Voice in the Methods Section of Applied Linguistics Research Articles | 심소연 | Master's Thesis |
2022 | The Characteristics of Absolute Grading of the College Scholastic Ability Test English Section | 신상근 | Article |
2016 | The Effect of Online Mobile Community Feedback on Korean College Language Learners' English Writing | 김지은 | Master's Thesis |
2021 | The Effect of Semantic Mapping on Vocabulary Learning | Dzidowska, Anna Barbara | Master's Thesis |
2017 | The Effects of Different Frequency Applications of Automated Writing Feedback on Korean EFL Writing | 고원영 | Master's Thesis |
2012 | The Effects of Marking on Computer-based Reading Test Performance | 이신혜 | Master's Thesis |
2021 | The impact of phraseological knowledge, working memory, anxiety and familiarity with accents on Korean college level English learners’ integrated speaking test performance | 파트마 귤샤 산르데랴 | Master's Thesis |
2011 | The Role of Task-Induced Involvement Load in Vocabulary Acquisition of Korean College Students | 박지현 | Master's Thesis |
2007 | True beginners, false beginners, and fake beginners: Placement strategies for Korean heritage speakers | 신상근 | Article |
2017 | 광고를 활용한 협동 어휘 학습 활동이 중학교 영어학습자의 영어 어휘 능력과 어휘 학습 태도에 미치는 영향 | 박은영 | Master's Thesis |
2014 | 교수 실재감, 인지적 실재감, 사회적 실재감이 초등학교 영어학습자의 이러닝 영어 학습 프로그램 만족도와 영어 성취도에 미치는 영향 | 조지영 | Master's Thesis |
2012 | 다양한 영어 발음을 이용한 듣기 수업이 고등학교 영어학습자의 영어 듣기 이해도 및 언어태도에 미치는 영향 | 홍미영 | Master's Thesis |
2021 | 대학교 온라인 영어 수업 운영 실태와 온라인 영어 수업에 대한 교수자 인식 조사 | 김선아 | Master's Thesis |
2006 | 동료의 영어 작문 실력 인식이 한국 대학생의 동료 수정 양상에 미치는 영향 | 홍화정 | Master's Thesis |
2010 | 동화책 반복 읽기 유형이 초등학생의 영어 어휘 습득 및 읽기에 미치는 영향 | 이정인 | Master's Thesis |
2013 | 동화책 읽어주기 방식이 초등학교 영어 학습자의 어휘 습득 및 영어 학습 태도에 미치는 영향 | 김지은 | Master's Thesis |
2016 | 듣기 녹음 자료 유형이 대학교 학습자의 영어 듣기 이해와 듣기 자료에 대한 인식에 미치는 영향 | 오현미 | Master's Thesis |
2015 | 듣기 자료 스크립트화 수준이 고등학교 학습자의 영어 듣기 이해와 인식에 미치는 영향 | 김영화 | Master's Thesis |
2020 | 메타언어 사용이 중학생 영어 학습자의 영어 문법 학습과 정의적 태도에 미치는 영향 연구 | 서지연 | Master's Thesis |
2013 | 모바일러닝 기반 발음교수에서 피드백 제공 방식이 중학생 영어 학습자의 발음 및 정의적 측면에 미치는 영향 | 안혜진 | Master's Thesis |
2012 | 문항 유형이 고등학교 영어학습자의 듣기 이해도 및 듣기 전략에 미치는 영향 | 박은경 | Master's Thesis |
2017 | 북레포트 쓰기 활동이 중학생 영어 학습자의 영어 쓰기 능력에 미치는 영향 | 박채영 | Master's Thesis |
2015 | 비즈니스 영어 이메일에 나타난 원어민과 비원어민의 인사말과 맺음말 표현에 관한 연구 | 김수진 | Master's Thesis |
2019 | 사전 글쓰기 활동 유형이 중학교 영어 학습자의 쓰기 능력과 쓰기 학습 태도에 미치는 영향 | 이민경 | Master's Thesis |
2009 | 서울과 경기지역 중고등학교 영어과 수업실태에 관한 사례연구 | 이유진 | Master's Thesis |
2013 | 서체 및 줄 간격 조절 기능 제시 여부가 컴퓨터기반 영어 읽기 평가 결과 및 수험자의 정의적 반응에 미치는 영향 | 임정민 | Master's Thesis |
2012 | 소리내어 읽기 말하기 평가과제의 구인타당도 연구 | 김수경 | Master's Thesis |
2017 | 스마트폰 어플리케이션을 활용한 형성평가가 중학생 영어 읽기 능력과 정의적 태도에 미치는 영향 | 허지연 | Master's Thesis |