2018 | Hybrid Augmented Reality for Participatory Learning: The Hidden Efficacy of Multi-User Game-Based Simulation | 소효정 | Conference Paper |
2020 | IDC theory: habit and the habit loop | 소효정 | Article |
2017 | Innovation becoming trajectories: leveraging lateral and vertical moves for collaborative diffusion of twenty-first century learning practices | 소효정 | Article |
2017 | Language learning with mobiles, social media and gamification in Mongolia: Possibilities and challenges | 소효정 | Conference Paper |
2017 | Learning with minecraft and kodu: Examining complex problem-solving strategies | 소효정 | Conference Paper |
2019 | Measuring Student Engagement with Multimodal Literacy in English Learning | WANG, YUE | Master's Thesis |
2022 | Parental involvement in digital home-based learning during COVID-19: an exploratory study with Korean parents | 소효정 | Article |
2015 | Rethinking the Impact of Activity Design on a Mobile Learning Trail: The Missing Dimension of the Physical Affordances | 소효정 | Article |
2019 | Role of environmental interaction in interdisciplinary thinking: from knowledge resources perspectives | 소효정 | Article |
2020 | Shared lessons in mobile learning among K-12 education, higher education and industry: an international Delphi study | 소효정 | Article |
2016 | Students' use of knowledge resources in environmental interaction on an outdoor learning trail | 소효정 | Conference Paper |
2015 | Teachers as participatory designers: two case studies with technology-enhanced learning environments | 소효정 | Article |
2020 | Trajectories of Developing Computational Thinking Competencies: Case Portraits of Korean Gifted Girls | 소효정 | Article |
2017 | Transformation of Participation and Learning: Three Case Studies of Young Learners Harnessing Mobile Technologies for Seamless Science Learning | 소효정 | Article |
2021 | Unpacking Academic Emotions in Asynchronous Video-based Learning: Focusing on Korean Learners’ Affective Experiences | 소효정 | Article |
2021 | Unpacking teachers’ concerns about CT-based pedagogy: The case of software education in Korea | 소효정 | Article |
2019 | What Constitutes Korean Pre-service Teachers' Competency in STEAM Education: Examining the Multi-functional Structure | 소효정 | Article |
2021 | 가상현실 기반의 직업교육이 발달장애 학생의 학습전이에 미치는 영향 | 박미진 | Master's Thesis |
2019 | 과학관에서의 통합적 디지털 스토리텔링에 따른 초등학생의 지식통합 양상 | 박현진 | Master's Thesis |
2018 | 교육훈련 참여 동기와 학습전이의 관계에서 조직 전이풍토의 매개효과 | 김재인 | Master's Thesis |
2022 | 뉴노멀시대 박물관 교육을 위한 에듀케이터의 역량 모델링 | 최지선 | Master's Thesis |
2019 | 대학생의 자기결정성과 개인-전공적합성이 대학생활 적응에 미치는 영향 | 박정아 | Master's Thesis |
2018 | 동화 확장 활동에서 스마트패드와 지면 활동 유형에 따른 유아의 가상적 내러티브 분석 | 서승연 | Master's Thesis |
2024 | 멀티모달과 테크놀로지 교수내용지식(TPACK) 관점에서 설명 동영상 설계 전략 탐색 | 김예인 | Master's Thesis |
2020 | 몽골중등교사의 학교지원, 테크놀로지 교수내용지식과 테크놀로지 활용 간의 관계 규명 | DAVAASUREN, BOLOR | Master's Thesis |
2021 | 비대면 원격강의에서 대학생이 인식하는 학습실재감이 학습성과에 미치는 영향 | 박효성 | Master's Thesis |
2022 | 비실시간 동영상 학습에서 부정정서 조절 영상 내 퀴즈(In-video quiz) 설계 및 효과성 검증 | 김은영 | Master's Thesis |
2017 | 상사의 피드백 의도에 대한 인식이 직무만족에 미치는 영향 | 김소희 | Master's Thesis |
2020 | 스마트TV 기반의 증강현실(AR) 활용 학습이 유아의 학습몰입과 기본운동능력 및 신체적 자아개념에 미치는 영향 | 최지은 | Master's Thesis |
2022 | 실시간 온라인 부모교육에서 인지된 유용성, 인지된 용의성, 실재감이 교육만족도에 미치는 영향 | 김수민 | Master's Thesis |