2022 | 2015 개정 중학교 미술교과서 분석을 통한 디자인 영역의 개선방안 연구 | 윤혜리 | Master's Thesis |
2021 | A Qualitative Study on Changes in the Self-Esteem of Midlife Adults in the Furniture Design Program from Community-Based Art: Lifelong Learning | 김효정 | Article |
2004 | Differential effects of interleukin-6 and -10 on skeletal muscle and liver insulin action in vivo | 김효정 | Doctoral Thesis |
2022 | Examining the Effect of Socially Engaged Art Education with Virtual Reality on Creative Problem Solving | 김효정; 소효정 | Article |
2008 | Factors associated with aggressive behavior among nursing home residents with dementia | 김효정 | Article |
2017 | GI 협동학습 모형을 적용한 미술 수업이 고등학교 1학년의 학습동기와 학업성취도에 미치는 영향 | 박정은 | Master's Thesis |
2016 | GI 협동학습 모형을 적용한 미술 수업이 공감능력에 미치는 영향 | 홍주리 | Master's Thesis |
2016 | GI 협동학습 모형을 적용한 미술수업이 중학교 2학년의 공동체의식에 미치는 영향 | 송아름 | Master's Thesis |
2017 | GI협동학습 모형을 적용한 지속가능한 디자인 수업이 중학교 3학년의 세계시민의식에 미치는 영향 | 현민정 | Master's Thesis |
2017 | GI협동학습모형을 적용한 다문화 미술수업이 중학교 1학년의 다문화 태도에 미치는 영향 | 오유라 | Master's Thesis |
2018 | H. Gardner의 다중지능 이론을 적용한 미술 감상수업이 중학교 1학년의 학습동기와 학업성취도에 미치는 효과 | 민은지 | Master's Thesis |
2017 | PBL을 활용한 디자인 수업이 고등학교 1학년 학습자의 창의적 표현력에 미치는 영향 | 임성연 | Master's Thesis |
2021 | Predictive Analysis based on the Synthesized Data using Variational Auto Encoder | 김효정 | Master's Thesis |
2020 | The effect of design lessons based on virtual reality experiences on middle school students' creative competencies | 김효정 | Article |
2021 | The Influence of Convergence Design Lessons Using Artificial Intelligence(AI) on Middle School Students' Self-Directed Learning: Focusing on Game Design Class that Removes Space Debris | 김효정 | Article |
2020 | The influence of visual design class using gamification on the learning motivation and academic achievement of first-year high school learners | 김효정 | Article |
2020 | 가상현실(VR)을 활용한 미술 감상수업이 학습자의 학습동기 및 학업성취도에 미치는 영향 | 이소민 | Master's Thesis |
2020 | 가상현실을 활용한 미술 감상수업이 고등학교 3학년의 다문화 수용성에 미치는 영향 | 신소희 | Master's Thesis |
2012 | 감성교감(EE : Emotional Engagement)에 근거한 지속가능한 디자인(Sustainable Design) 교육 개발 방법에 대한 연구 | 김효정 | Doctoral Thesis |
2023 | 게이미피케이션을 활용한 자화상 수업이 중학생의 자아정체감 형성에 미치는 영향 | 이다경 | Master's Thesis |
2021 | 게임기반학습에 기초한 디자인 수업이 중학교 1학년의 학습 몰입도에 미치는 영향 | 김수인 | Master's Thesis |
2023 | 게히건(G.Geahigan)의 비평적 탐구모형을 활용한 고등학교 페미니즘 미술 감상 및 비평교육 연구 | 김태영 | Master's Thesis |
2024 | 고등학교 미술 교과서 분석을 통한 디지털 리터러시 교육 활성화 방안 연구 | 이유진 | Master's Thesis |
2024 | 고등학교 미술교과서 분석을 통한 유니버설 디자인교육의 활성화 방안 연구 | 윤다솜 | Master's Thesis |
2019 | 공동체 중심 미술교육이 의사소통능력에 미치는 영향 | 박다혜 | Master's Thesis |
2011 | 과학교사모임 활동을 통한 교사의 정체성 형성과정에 대한 탐색 | 김효정 | Master's Thesis |
2024 | 교육자 대상 VTS 미술감상 기반 생태전환교육에 참여한 문화예술교육사 사례 연구 | 공윤지 | Master's Thesis |
1994 | 구체적 조작물을 이용한 활동지향적 수학 수업에 관한 연구 | 김효정 | Master's Thesis |
2016 | 국내 디자이너브랜드의 해외시장 진출을 위한 글로벌마케팅전략 연구 | 김효정 | Master's Thesis |
2019 | 남북한 중학교 미술교과서 비교 분석을 통한 통일대비 미술교육 방안연구 | 김가영 | Master's Thesis |