2017 | Effects of peer and instructor rationales on online students’ motivation and achievement | 신태섭 | Article |
2016 | Head Start Impact on Social-Emotional Outcomes for Children With Disabilities | 신태섭 | Article |
2017 | Integrative character education (ICE): grounding facilitated prosocial development in a humanistic perspective for a multicultural world | 신태섭 | Review |
2019 | Mediating effects of regulatory modes on the relationship between implicit beliefs and procrastination | 신태섭 | Article |
2018 | Mediational Effect of Teacher-Student Relationship in the Relationship between Parenting Styles and Social Emotional Learning Competencies | LI, XIAONA | Master's Thesis |
2016 | School-wide mediated prosocial development: Applying a sociocultural understanding to inclusive practice and character education | 신태섭 | Article in Press |
2018 | 고등학생의 마인드셋이 그릿을 매개로 학업적 자기효능감에 미치는 영향 | 이서정 | Master's Thesis |
2021 | 국내 외국인 유학생의 사회정서역량이 대학생활적응에 미치는 영향 | 김별아 | Master's Thesis |
2018 | 국내 학교폭력 예방 프로그램의 효과에 관한 메타분석 | 윤새얀 | Master's Thesis |
2024 | 다문화 학생의 문화적응스트레스와 학교생활의 관계에서 부모의 지지에 의해 조절된 사회적 역량의 매개효과 | Ono, Rina | Master's Thesis |
2020 | 부모 및 교사의 자율성 지지가 중국 중학생의 사회정서역량에 미치는 영향 | YANG, YUE | Master's Thesis |
2017 | 부모 학업성취압력이 학습자 실수인식에 미치는 영향 | 오아름 | Master's Thesis |
2018 | 부모양육행동이 초등학생의 사회정서역량에 미치는 영향 | 김단비 | Master's Thesis |
2017 | 부모학업성취압력이 학업소진에 미치는 영향 | 김은혜 | Master's Thesis |
2023 | 사회정서학습 실천을 위한 예비유아교사 핵심역량 검사도구 개발 및 타당화 | 김가현 | Doctoral Thesis |
2018 | 수학 자기효능감 원천과 자기 및 타인 마인드셋이 자기효능감에 미치는 영향 | 한재윤 | Master's Thesis |
2019 | 중국 초등학생이 지각한 교사-학생 관계와 교사의 사회적 지지가 사회정서역량에 미치는 영향 | LI, YUYAN | Master's Thesis |
2019 | 중학생의 고정 마인드셋, 교과 자기효능감, 학업성취도 간의 관계 | 류수민 | Master's Thesis |
2018 | 중학생의 마인드셋, 성취목표지향성이 인지 및 메타인지 전략에 미치는 영향 | 박노아 | Master's Thesis |
2019 | 중학생의 마인드셋이 학업적 자기효능감을 매개로 학업성취도에 미치는 영향 | 김숙인 | Master's Thesis |
2023 | 중학생이 지각한 부모의 지지가 학교폭력 가해 경험에 미치는 영향 | 신민경 | Master's Thesis |
2019 | 중학생이 지각한 학급풍토와 청소년의 내재화·외현화 문제행동과의 관계 | 최은지 | Master's Thesis |
2019 | 지각된 부모양육방식이 생애목표를 매개로 자기조절학습에 미치는 영향 | 길문주 | Master's Thesis |
2019 | 혁신학교의 학습자 중심 수업이 학업적 자기효능감을 매개로 학업성취도에 미치는 영향 | 송온유 | Master's Thesis |