2020 | Satisfaction and purchase intention of imported fresh fruits based on familiarity: a case of Korean pears in Taiwan | 서선희 | Article |
2019 | Scale to measure tourist value of destination restaurant service | 서선희 | Article |
2012 | The effects of acculturation and uncertainty avoidance on foreign resident choice for Korean foods | 서선희 | Article |
2019 | The effects of parents’risk and benefit perception on the avoidance to school food environment | NURHIDAYATI, VIETA ANNISA | Master's Thesis |
2015 | The influences of sustainability management at institutional foodservice on store image and behavioral intention | 서선희 | Article |
2019 | The role of consumer ethnocentrism, country image, and subjective knowledge in predicting intention to purchase imported functional foods | 서선희 | Article |
2018 | TPB 모형을 적용한 중국소비자의 한국 건강기능식품 구매의도 영향요인 | LI, XIN | Master's Thesis |
2018 | Uncertainty avoidance as a moderator for influences on foreign resident dining out behaviors | 서선희 | Article |
2006 | Using focus groups to determine specific attributes that influence the evaluation of quality food and service quality in continuing care retirement communities | 서선희 | Review |
2014 | Using the theory of planned behavior to determine factors influencing processed foods consumption behavior | 서선희 | Article |
2017 | What makes restaurateurs adopt healthy restaurant initiatives? | 서선희 | Article |
2013 | 건강 식당 지속참여에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 | 이현정 | Master's Thesis |
2014 | 과일섭취행동에 영향을 미치는 요인 | 김혜수 | Master's Thesis |
2009 | 노인 소비자의 레스토랑 선택속성과 외식동기 차이 | 이유진 | Master's Thesis |
2010 | 노인의료복지시설에 종사하는 영양사의 직무 수행빈도와 업무 교육필요도 | 홍신양 | Master's Thesis |
2012 | 다문화 시각에서 접근한 다문화 가정의 결혼이주여성을 위한 영양교육 방안 | 김지은 | Master's Thesis |
2016 | 레스토랑 브랜드 자산과 확장브랜드 HMR 태도 및 행동의도 간의 관계 | 심혜진 | Master's Thesis |
2023 | 레스토랑 서빙로봇에 대한 외식 소비자의 수용의도 모델 검증 | 김소연 | Master's Thesis |
2014 | 로컬 푸드 음식점에 대해 외래 관광객이 지각하는 가치 척도 개발 | 김옥연 | Master's Thesis |
2021 | 먹방 인플루언서 팬쉽 유형에 따른 외식 소비자의 인식과 행동의도 비교 | 박아영 | Master's Thesis |
2011 | 사회인지이론을 적용한 대도시 20대 여성의 건강기능식품 섭취요인에 관한 연구 | 이정은 | Master's Thesis |
2022 | 새벽 식품 배송 서비스 품질과 경험적 가치가 O2O 플랫폼 브랜드 회상에 미치는 영향 | 오경민 | Master's Thesis |
2014 | 소비자 의사결정유형에 따른 소셜커머스 외식상품 시장세분화 | 문선진 | Master's Thesis |
2015 | 소비자가 인식하는 위탁급식업체의 지속가능경영과 점포이미지 및 행동의도의 관계 연구 | 안지윤 | Master's Thesis |
2012 | 시설노인의 음식관련 생활만족도, 급식서비스 품질 인식 및 삶의 질의 관계 | 정지혜 | Master's Thesis |
2009 | 외국인의 문화적 적응도와 불확실회피성에 따른 한국 음식에 대한 태도와 한국 음식점 이용 행태 | 장정희 | Master's Thesis |
1985 | 주변부 자본주의 사회에서의 정당성문제에 관한 고찰 | 서선희 | Master's Thesis |
2009 | 중국 현지인의 한식에 대한 인식과 한식 레스토랑에 대한 만족도 | 류경미 | Master's Thesis |
2018 | 통합기술수용모형을 적용한 외식 O2O 서비스의 이용의도 영향요인에 대한 한·중 비교연구 | CUI, CHUN | Master's Thesis |
2012 | 한식 브랜드 이미지 척도 개발을 통한 외래 관광객의 한식 선호도와 한식 소비행동의도 관계 | 윤나라 | Master's Thesis |