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Effects of Competitors' Success on Search Behavior

Title
Effects of Competitors' Success on Search Behavior
Authors
강지수
Issue Date
2024
Department/Major
대학원 경영학과
Keywords
기술혁신, 시장 경쟁, 기술 불확실성, 제약산업
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
최승호
Abstract
After observing the competitors' success news, how a focal organization will direct its subsequent technology innovation? This study answers this question by arguing that competitors' R&D success news can provide organizations with two distinct types of information: technological feasibility and product-market rivalry competition. In this paper, we propose that how organizations react to competitors' success and direct their subsequent search behavior depends on how these distinct types of signals provide different information to evaluate market competition and technological feasibility. Empirically, we evaluate how biopharmaceutical firms direct their search behaviors following competitors' project successes. We examine how different types of competitor success (same versus different market, same versus different technology) interact, and how this interaction influences the focal organization's market and technology selection. Using the project-level success of the pharmaceutical industry, this study has the following implications. First, this thesis highlighted the importance of considering the interaction between technology and market effects. Differentiated from previous studies that have approached these two types of effect separately, we integrated these effects and aimed to show how this interaction can shape a focal organization's subsequent search behavior. Second, this paper provides evidence that organizations tend to follow the competitors' successful technology, and thus we find strong support for technology signals. Third, we offered a theoretical framework (2x2 matrix) to show the impact of distinct types of effect on a focal organization's subsequent search behavior. ;본 연구는 경쟁사의 혁신 성공이 기술과 시장에 대한 서로 다른 정보를 제공함으로써 성공한 경쟁자의 프로젝트가 어떤 기술(technology)과 시장(market)으로 성공했는가에 따라 초점 조직의 이후 혁신 방향이 어떻게 달라지는가를 탐구하였다. 본 논문에서는 경쟁자의 성공적인 프로젝트가 경쟁하는 시장에 대한 정보는 초점 조직으로 하여금 높아진 시장 경쟁을 피하기 위해 경쟁자와 같은 시장을 고 르는 것을 피하도록 하는 반면, 경쟁자의 성공적인 프로젝트가 기반으로 하는 기술에 대해서는 기술적 불확실성(technological uncertainty)을 감소시킴으로써 이후 경쟁자가 성공한 기술과 같은 기술을 선택할 것이라고 주장한다. 제약 산업의 신약개발 프로젝트 단위의 데이터를 기반으로 연구 질문을 테스트한 본 논문은 다음과 같은 함의를 가진다. 첫째, 경쟁자의 성공이 제공할 수 있는 서로 다른 시 장과 기술에 대한 정보를 통합적으로 탐구하였다. 둘째, 초점 조직은 성공적인 경쟁사의 프로젝트가 기반으로 하는 기술과 같은 기술을 선택하는 경향이 있음을 확인하였다. 셋째, 시장과 기술에 대한 서로 다른 정보가 초점 조직의 후속 혁신 행동에 미치는 영향을 2x2 프레임워크로 제시하였다.
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