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중국MZ세대의 환경보호의식, 친환경제품 소비가치, 친환경제품 구매의도의 관계에 대한 연구

Title
중국MZ세대의 환경보호의식, 친환경제품 소비가치, 친환경제품 구매의도의 관계에 대한 연구
Authors
Chen, Han
Issue Date
2023
Department/Major
대학원 경영학과
Keywords
중국 MZ세대, 친환경 제품, 환경 보호 의식, 소비가치, 구매의도
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
박정은
Abstract
3년여의 COVID-19은 대량의 의료 쓰레기를 산생하였다. 또한 많은 빈곤 국가들은 노천의 환경에서만 이런 의료 쓰레기를 소각했다. 이렇게 하면 다독성 오염물을 배출하는데 이는 환경 정비에도 거대한 도전을 가져다주었다. 환경보호는 소홀해서는 안 되어 환경보호는 줄곧 우리의 책임이기 때문이다. 전 세계 국내외도 최근 몇 년 동안 친환경 사업에 기여하여 우수한 성적을 거두었다. 친환경 제품에 관한 연구 논문도 왕성하게 발전하고 있다. 그러나 선행 연구를 보면 환경 보호 의식, 소비 가치와 구매의도의 삼자 관계를 동시에 탐색하는 연구는 드물다. 따라서 본 논문은 중국 MZ 세대 남녀의 환경 보호 의식, 중국 MZ 세대 남녀가 친환경 의류에서 감지하는 소비 가치와 중국 MZ 세대 남녀가 환경보호 의류를 구매하는 의도 등 세 가지 관계를 탐구하고자 한다. 환경 보호 의식이 친환경 제품의 구매의도에 긍정적인 영향을 미친다는 연구결과가 나왔다. 환경 관심은 경제적가치에 영향을 미치지 않는다. 경제적 가치, 기능적 가치는 친환경 제품의 구매 의도에 영향을 미치지 않는다. 본 연구는 친환경 제품 기업의 향후 발전 전략과 학술계에서 환경 보호 의식, 소비가치와 구매의도의 이 세 가지 관계에 대한 연구에 참고 역할을 할 것이다.;Over the past three years, the epidemic has generated a large amount of medical waste. And many impoverished countries only incinerate these medical waste in outdoor environments, emitting many toxic pollutants. This also poses a huge challenge to environmental governance, and environmental protection cannot be ignored, which has always been our responsibility. In recent years, both domestically and internationally have made outstanding contributions to environmental protection industry. At the same time, research papers on environmentally friendly products are also thriving. However, according to previous research, there is little research exploring the relationship between environmental protection awareness, consumption value, and purchase intention simultaneously. Therefore, this paper attempts to explore three relationships: the environmental awareness of Chinese MZ generation , the perceived consumption value of Chinese MZ generation from environmentally friendly clothing, and the intention of Chinese MZ generation to purchase environmentally friendly clothing. The research results indicate that environmental protection awareness has a positive impact on the purchase intention of environmentally friendly products. Environmental protection awareness have no impact on economic value. The economic value and functional value do not affect the purchasing intention of environmentally friendly products. This study will serve as a reference for the future development strategies of environmental protection product enterprises and academic research on the relationship between environmental awareness, consumer value, and purchasing intention.
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일반대학원 > 경영학과 > Theses_Master
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