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How do failed entrepreneurs have a second chance?

Title
How do failed entrepreneurs have a second chance?
Authors
PU, JING
Issue Date
2023
Department/Major
대학원 경영학과
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
최승호
Abstract
As a high-risk behavior in an uncertain environment, most entrepreneurial activities end in failure. Existing studies focus on the relationship between attribution and subsequent entrepreneurial activities from the perspective of entrepreneurs, and few studies consider the perspective of venture capitalists (VCs). This paper examines how VCs' propensity to attribute entrepreneur’s failure affects their likelihood of investing in new startups of failed entrepreneurs and how entrepreneurs can improve the likelihood of investment from VCs. We test our hypothesis through three online randomized, between-subject experiments. The findings illustrate that VCs invest more in the case of external attribution than internal attribution; furthermore, learning from failure has a direct impact on investment decisions. These findings provide new insights into VC investment behavior and provide some insights for entrepreneurs to better attract external funds.;불확실한 환경에서 위험성이 큰 행동으로서 대부분의 창업 활동은 실패로 끝났다. 기존 연구는 대부분 창업가의 관점에서 귀인 이론(attribution theory)과 후속 창업 활동 간의 관계에 초점을 맞추고 있으며 벤처캐피털리스트(VC)의 인식(perception)과 관련된 연구는 거의 없다. 따라서 본 연구는 벤처캐피털리스트(VC)가 창업 실패에 대한 인간적 귀인 편견(interpersonal attribution bias)을 바탕으로 VC의 귀인 경향(attribution propensity)이 실패한 창업가의 새로운 스타트업(new start-up)에 대한 투자 확률(investment likelihood)에 어떻게 영향을 미치는지, 그리고 창업가가 VC의 투자 확률(investment likelihood)을 어떻게 높일 수 있는지 연구하였다. 본 논문에서는 VC의 귀인 경향(attribution propensity)과 투자 결정(investment decision) 사이의 관계를 테스트하기 위해 세 가지 온라인 무작위 실험(online randomized experiments)을 사용했습니다. 본 논문은 실패에서 학습된 조절 효과가 귀인 경향(attribution propensity)과 투자 결정(investment decision) 사이의 관계에 미치는 영향을 연구하였다. 실패에서 배우는 것이(learning from failure) 투자 결정(investment decision)에 긍정적인 영향(positive effect)을 미친다는 연구 결과가 나왔다. 창업가가 실패에서 많이 배울수록 VC 투자 확률이 높아진다는 것이다. 또한 내부 귀인(internal attribution)보다 외부 귀인(external attribution)일 때 VC 투자 금액이 더 높아진다. 이는 VC의 투자 행동을 이해하기 위한 새로운 관점을 제공하였다.
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일반대학원 > 경영학과 > Theses_Master
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