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위기 커뮤니케이션 전략과 미디어 프레임이 기업 명성에 미치는 영향

Title
위기 커뮤니케이션 전략과 미디어 프레임이 기업 명성에 미치는 영향
Other Titles
The impact of crisis communication strategy and media frame on corporate reputation : Focusing on China's multinational corporate reputation crisis issues
Authors
ZHUO, RUI
Issue Date
2020
Department/Major
대학원 커뮤니케이션·미디어학과
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
차희원
Abstract
본 연구는 위기커뮤니케이션 전략과 미디어 프레임이 메시지 수용과 기업명성에 미치는 영향에 대해 중국사회의 대표적인 전통매체와 뉴미디어 프레임을 비교하여 그 차이를 실증적으로 분석한다는 점에서 그 의의를 찾을 수 있다. 또한 중국사회에서 최근 SNS의 영향력이 점차 커져가고 있는데, 위기 상황에서 SNS의 특성을 어떻게 인식하는가에 따라서 기업의 위기 메시지 수용과 기업명성에 미치는 영향력이 달라질 것인지 검증하고자 하였다. 이는 중국사회의 매체 영향력 변화가 위기시 기업 메시지 수용과 여론 형성에 대해 어떻게 작동하는지에 대한 시사점과 통찰력을 부여할 수 있다는 점에서 연구 의의를 갖는다. ;To the best of our knowledge, this study is the first to empirically analyzes the difference by comparing traditional media and new media frames in Chinese society with respect to the effect of crisis communication strategies and media frames on message acceptance and corporate reputation. In addition, the influence of SNS is gradually increasing in Chinese society, and we tried to verify whether the influence on the corporate's crisis message acceptance and corporate reputation will be changed depending on how to recognize the characteristics of SNS in a crisis situation. Our results can provide insights into how the changes of Chinese media’s influence affect the acceptance of corporate messages and the formation of public opinion in times of crisis.
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일반대학원 > 커뮤니케이션·미디어학과 > Theses_Master
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