2015 | A framework linking organization-public relationships and organizational reputation in public relations management | 차희원 | Book Chapter |
2015 | A study on dialogic communication, trust, and distrust: Testing a scale for measuring organization–public dialogic communication (OPDC) | 차희원 | Article |
2019 | Applying Niche Theory to Public Diplomacy and Its Effect on National Reputation | 박단아 | Master's Thesis |
2020 | Big Data Analyses of Korea's Nation Branding on Google and Facebook | 차희원 | Article |
2017 | Comparative nation-branding analysis of Big Data: Focusing on Korea and Japan | 차희원 | Article |
2018 | CSR인식과 컴페션, CSR진정성, 그리고 기업태도와의 관련성 연구 | 양연정 | Master's Thesis |
2008 | Developing a Crisis Management Index: Applications in South Korea | 김영욱; 차희원 | Article |
2010 | Effects of issue ownership and issue obtrusiveness on corporate reputation at two Korean corporations | 차희원 | Article |
2018 | From concerned citizens to activists: a case study of 2015 South Korean MERS outbreak and the role of dialogic government communication and citizens' emotions on public activism | 차희원 | Article |
2015 | The effect of issue obtrusiveness, issue congruence, and response strategies on the acceptance of crisis communication messages | 차희원 | Article |
2009 | The globalisation of the Korean advertising industry: Dependency or hybridity? | 차희원 | Article |
2020 | The influence of chronic and temporary accessibility on trust and policy support | 차희원; 김수진 | Article |
2017 | The influential variables of Chinese public account on their public-organization relationship maintenance | WAN, ANQI | Master's Thesis |
2022 | The study on the relationship among perceived interactivity, flow, user-avatar identification and brand equity in metaverse | 박가연 | Master's Thesis |
2015 | 갑을논란 보도의 공정성과 심층성에 관한 연구 | 유진솔 | Master's Thesis |
2015 | 건강이슈유형에 따른 상황적 헬스커뮤니케이션 메시지 모델 연구 | 김수진 | Doctoral Thesis |
2020 | 국가지도자 트위터의 상호작용성과 소프트 파워 주제가 조직-공중 관계성과 국가 명성에 미치는 영향 | 김현지 | Master's Thesis |
2014 | 기업 페이스북 채용 팬 페이지 이용과 사회자본, 그리고 구직의도간의 관련성 | 이지은 | Master's Thesis |
2009 | 기업문화와 기업명성 간 관련성과 기업의 사회적 책임 및 동일시의 매개효과 | 강태희 | Master's Thesis |
2010 | 기업블로그의 인지된 상호작용성과 대화커뮤니케이션이 고객만족도와 충성도에 미치는 영향 | 남화정 | Master's Thesis |
2020 | 기업의 사회적 책임 불일치 유형 및 기업의 사회적 책임 유형이 기업명성에 미치는 영향 | YU, XIAOYU | Master's Thesis |
2023 | 기업의 사회적 책임(CSR) 활동에 대한 중국 Z세대의 지각된 인식이 전자상거래 플랫폼 이용의도에 미치는 영향 | JI, YALIN | Master's Thesis |
2010 | 기업의 이슈소유권이 방어위기커뮤니케이션 수용에 미치는 영향 | 서지원 | Master's Thesis |
2017 | 다국적기업의 CSR 유형과 적합성 및 자민족중심주의가 CSR 동기 인식과 기업태도에 미치는 효과 | 오예진 | Master's Thesis |
2020 | 대만의 인스타그램 브랜드 계정 이용행태와 이용 동기가 몰입 및 브랜드 태도에 미치는 영향 | HSU , MING HSIN | Master's Thesis |
2014 | 매체유형, 위기책임성과 위기커뮤니케이션 전략이 공중의 위기인식 및 위기커뮤니케이션 수용에 미치는 영향 | 김소연 | Master's Thesis |
2015 | 모기업과의 이슈일치성과 CSR 적합성, 이슈관여도가 기업 명성에 미치는 영향 | 김다래 | Master's Thesis |
2018 | 미디어가 여성의 다이어트 행동의도에 미치는 영향 | 곽소경 | Master's Thesis |
2022 | 방어적 귀인이론(DAT) 관점에서의 위기커뮤니케이션 수용과 피해자비난 연구 | 곽민지 | Master's Thesis |
2022 | 버추얼 휴먼 라이브 스트리밍의 이용 동기와 가상성 인식, 몰입이 지속이용의도 및 상호작용 참여의도에 미치는 영향 | 김재원 | Master's Thesis |