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한국 교육 관광지의 이미지가 온라인 구전의도에 미치는 영향에 관한 연구

Title
한국 교육 관광지의 이미지가 온라인 구전의도에 미치는 영향에 관한 연구
Other Titles
A Study on the Effect of the Image of Korean Educational Tourism on Online Word-of-mouth Intention: Focusing on the Moderation Effect of Chinese Tourists' Conspicuous self-presentation and Self-Image Consistency
Authors
Shen, Chenyu
Issue Date
2023
Department/Major
대학원 커뮤니케이션·미디어학과
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
유승철
Abstract
유학생이 계속 늘고 있는 국내 상황에서 소셜 미디어를 활용한 대학 마케팅이 중요해지고 있다. 소셜 미디어 전략은 점점 더 브랜드 마케팅의 필수적인 부분이 되고 있으며, 이는 교육 시장에 브랜딩도 적용된다. 본 연구는 소셜 미디어를 사용하는 소비자의 심리적 요인에서 출발하여 한국 교육 관광지의 온라인 구전의도에 영향을 미치는 요소를 탐구했다. 본 연구는 온라인 구전의도에 영향을 미칠 수 있는 영향을 설명하고 있으며 교육 관광지의 이미지와 중국 관광객의 관광만족감의 중요성을 확인했다. 또한, 소셜 미디어를 사용할 목적으로 여행하는 이용자들은 자아 이미지 일치성과 과시적 자기표현을 더 중요시하는 경향을 확인했다. 본 연구에서는 대학 마케팅을 목적으로 소셜 미디어를 사용하고 온라인 구전을 활성화함으로써 중국 관광객이 한국 교육 관광지에 대한 인식을 개선할 수 있으며 나아가서 유학생 모집에서도 성공적일 수 있음을 밝혀냈다. ;This study investigates the influential factors on online word-of-mouth (eWOM) intentions towards educational tourist destinations, primarily focusing on Korean universities and Chinese tourists. It reveals a positive correlation between eWOM intentions and the desire to enroll in these institutions. The significance of eWOM for attracting Chinese students elucidates the importance of establishing a strong brand image and ensuring high levels of tourist satisfaction. Moreover, social media users who travel for education purposes were found to emphasize self-image consistency and conspicuous self-expression. This research underscores the utility of leveraging social media to enhance the perception of educational tourist attractions, promoting these destinations, and stimulating eWOM, thereby enriching the understanding of the strategic use of social media in international student recruitment.
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일반대학원 > 커뮤니케이션·미디어학과 > Theses_Master
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