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Ballet의 fouettes pirouettes 동작을 위한 rond jambe en l'air pirouettes의 훈련처방안

Title
Ballet의 fouettes pirouettes 동작을 위한 rond jambe en l'air pirouettes의 훈련처방안
Authors
서차영
Issue Date
1977
Department/Major
교육대학원 체육교육전공
Publisher
이화여자대학교 교육대학원
Degree
Master
Abstract
신체운동은 신경근과 관절에 의해 이루어지고 기교는 이들의 거듭된 연습에 의해 숙련된다. 그러나 신체운동과 기교는 체력이 우선되어야 하므로 스포오츠인들이 기술을 향상시켜 경기력을 증강시키려면 기초적으로 체력을 우선 고려하고 강화하는 이유가 바로 여기에 있다. 무용동작도 그 원천은 실체운동이란 점에서 이같은 방법을 시도하므로써 보다 나은 효과를 가져올수 있으리라는 전제하에 Ballet에 있어서 여성무용수에게 가장 고도의 기술을 요하는rouettes Pirouettes동작을 효율적으로 하기위한 기교로서 Rond Jambe en L'air Pirouettes 동작의 훈련처방안을 Rond Jambeen L'air Pirouettes 동작이 구성하고 있는 기본동작을 기능학적으로 분석해서 작성한 다음, 무용경력이 평균 4년이상인 여자고등학생 8명을 무작위로 선출하여 이것을 똑같이 실험군과 대조군으로 나누어 실험군에는 기초근력훈련을 40일간 시키고 대조군에는 종전의 방법으로 Rond Jambe en L'air Pirouettes훈련만을 40일간 시킨 다음에 양 군을 합하여 Rond Jambe en L'air Pirouettes훈련을 20일간 실시 했던 바 다음과 같은 결론을 얻었다. A. Rond Jambe en L'air Pirouettes 동작을 구성하고 있는 기본동작의 작용근과 훈련처방안에 동원되는 작용근은 총 34개였다. B. Rond Jambe en L'air Pirouettes 동작을 구성하는 동작과 훈련처방안의 동작에 작용하는 근육중 가장 맏이 쓰이는 근육은 M.gluteus maximus 였으며 그 다음으로는 M.biceps femoris M.guadriceps femoris 의 순위였다. C. Rond Jambe en L'air Pirouettes 동작을 구성하는 동작과 훈련처방안의 동작을 작용하는 근육 중 가장 적게 쓰이는 근육은 M.Politeus였으며 그 다음으로는 M.gluteus medius, M.gluteus mimimus였다. D. 처방안에 의한 보강운동을 시키고 다음에 기술훈련을 시킨 실험군이 같은 시간의 조건하에 Rond Jambe en L'air Pirouettes 동작만을 연습시킨 대조군 보다 기술이 백 이상(6.00:2.50)의 효과를 보였다. E. Rond Jambe en L'air Pirouettes 동작을 보다 효과적으로 하기 위해서는 이 동작의 주동근인 M.gluteus maximus, M.biceps femoris, M.guadriceps femoris의 특별한 훈련이 필요하다.;Physical activities occur by neuromuscular actions and their interacting joints, and techniques will be acquired through the continuing practice of these. But physical strength takes precedence of physical activities and techniques. It is the reason why sportsmen consider and build up their physical strength basically in order to develope their techniques and records. On the premise that this method will obtain the desired result, in the sense that the movements are subject to physical activities, I sampled randomly eight high-school girls, who are interested in ballet, dividing them into the testing group and the comparison group. And then, we analized the basic movements which made Rond jambe en L'air Pirouettes. I made the girls in the testing group take a fundamental physical fitness for 40 days, and the girls in the comparison group takes training of Rond jambe en L'air Pirouettes for 40 days in an old way. After the training, we made the girls in both of the groups take training of Rond jambe en L'air Pirouettes for 20 days. And then the results of the advancement of techniques are as follows, A) There are 34 main basic acting muscles in the lower limbs which operate for the performance of Rond Jambe en L'air Pirouettes. B) The most frequently acting muscles in the lower limbs for the performance of Rond jambe en L'air Pirouettes are the M.Gluteus Maximus, M. Biceps femoris, M. Quadriceps femoris by the order. C) The most infrequently acting muscles in the lower limbs for the performance of Rond jambe en L'air Pirouettes are the M. Popliteus, M. Gluteus medius, M. Gluteus minimus. D) Under the same condition of time, the testing group can acquire the technique of Rond jambe en L'air Pirouettes more easily than the comparison group. (6.00 : 2.50) E) For the effective performance of Rond jambe en L'air Pirouettes, it is necessary to train M. Gluteus maximus, M. biceps femoris, M.Quadriceps femoris.
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