2018 | Effects of Interlocutor Proficiency on Test-Takers’ Test Scores, Interaction Patterns, and Anxiety Levels in a Paired Speaking Test | 현일선 | Doctoral Thesis |
2018 | Effects of Digital Textbooks on College EFL Learners’ Self-Regulated Learning, Language Skills, and Affective Aspects | 유지연 | Doctoral Thesis |
2019 | 응용언어학 분야 국제 및 국내 학술지 영어 논문의 연구 제한점 장 비교 분석 | 김소연 | Master's Thesis |
2017 | Effects of Different Voice-Chat Conditions on Korean EFL Learners’ Speaking Ability, Oral Interaction, and Affective Factors | 김나영 | Doctoral Thesis |
2015 | 읽기 전 웹기반 어휘 활동 유형이 고등학교 영어학습자의 어휘학습 및 독해에 미치는 영향 | 김진경 | Master's Thesis |
2015 | 과업 준비 시간이 고등학교 영어학습자의 말하기 유창성, 정확성 및 복잡성에 미치는 영향 | 김민주 | Master's Thesis |
2015 | 모바일 기반 어휘 게임 프로그램을 이용한 학습활동이 중학교 영어 학습자의 어휘 학습 및 태도에 미치는 영향 | 손선영 | Master's Thesis |
2015 | 듣기 자료 스크립트화 수준이 고등학교 학습자의 영어 듣기 이해와 인식에 미치는 영향 | 김영화 | Master's Thesis |
2021 | 대학교 온라인 영어 수업 운영 실태와 온라인 영어 수업에 대한 교수자 인식 조사 | 김선아 | Master's Thesis |
2021 | The Active and Passive Voice in the Methods Section of Applied Linguistics Research Articles | 심소연 | Master's Thesis |