2004 | Academic motivation in self-efficacy, task value, achievement goal orientations, and attributional beliefs | 봉미미 | Article |
1999 | Comparison between self-concept and self-efficacy in academic motivation research | 봉미미 | Article |
1997 | Generality of academic self-efficacy judgments: Evidence of hierarchical relations | 봉미미 | Article |
1999 | Personal factors affecting the generality of academic self-efficacy judgments: Gender, ethnicity, and relative expertise | 봉미미 | Article |
1998 | Tests of the Internal/External Frames of Reference Model with Subject-Specific Academic Self-Efficacy and Frame-Specific Academic Self-Concepts | 봉미미 | Article |
2005 | Within-grade changes in Korean girls' motivation and perceptions of the learning environment across domains and achievement levels | 봉미미 | Review |
2005 | 비구조적 문제해결(Ill-Structured Problem Solving)에서 질문 프롬프트에 의한 비계설정(Scaffolding)이 학습자의 메타인지, 학습동기, 참여도, 문제해결력에 미치는 효과 | 주소연 | Master's Thesis |
2004 | 웹 기반 학습자료의 글자체와 강조 방법이 가독성, 선호도 및 학업성취도에 미치는 영향 | 목정윤 | Master's Thesis |
2004 | 자원기반학습 환경의 대학 일본어교육에서 학습자의 사전 일본어능력 및 자기효능감과 학업성취도 및 만족도의 관계 | 이정화 | Master's Thesis |
2004 | 협동학습을 적용한 미술수업이 초등학생의 미술 자아개념, 자아존중감 및 사회성에 미치는 영향 | 강민정 | Master's Thesis |