View : 673 Download: 0

광선추적법에 의한 3차원 물체의 표현과 중간색 표시법에 관한 연구

Title
광선추적법에 의한 3차원 물체의 표현과 중간색 표시법에 관한 연구
Other Titles
(A) STUDY ON THE REPRESENTATION OF OBJECT BY RAY TRACING AND DITEHRING
Authors
손주리
Issue Date
1985
Department/Major
대학원 수학과
Keywords
광선추적법3차원 물체중간색 표시법
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
이기호
Abstract
컴퓨터의 화면상에 3차원의 물체를 표현할 경우, 얼마나 사실과 같게 보이는가는 중요한 문제이다. 본 논문에서는 사실적인 영상을 묘사하기 위하여 광선추적법(Ray Tracing)을 이용하여 물체표면의 보이는 부분을 찾았으며, 빛의 반사처리(Reflection)와 물체의 그림자처리(Shadowing)로 모델에 명암(Shading)을 주었다. 이 과정에서 얻어지는 다양한 명암도(Intensity)를 효과적으로 나타내기 위하여 중간색 표시법(Dithering)을 이용함으로써 명암의 종류를 확장시켰다. 실제적인 물체의 모델을 VAX-11/780 시스템을 호스트로 하는 GIGI ( the General Imaging Generator and Interpreter ) 그래픽 터미날에 구현하였다.;In the case of displaying objects on the CRT screen of computer, it is an important fact that it seems like the real objects. In this thesis, the method of ray tracing is used for the rendering of realistic image and the intensity of object is calculated by the reflection of light and shadowing of objects. The dithering method is used in order to display the various intensity value. And it can produce the 17 level of intensity. The model of object is implemented on GIGI which is graphics terminal designed as terminal subsystem connected to a host computer, VAX-11/780 system.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
일반대학원 > 수학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

BROWSE