2012 | Elementary and secondary school teachers' perceptions on inter-disciplinary science education (IV) | 강순희 | Review |
1994 | Palladium-Catalyzed Cross-Coupling of Arly triflates with Phenylboric acid | 김유정 | Master's Thesis |
1991 | PdCl₂(dppf)를 촉매로 한 Biaryl의 합성에 관한 연구 | 崔玉景 | Master's Thesis |
1986 | Romey법을 중심으로한 고등학교 화학교과서의 정량적 분석 | 朴侖美 | Master's Thesis |
2004 | STS 수업 모형을 활용한 탐구 수업 전략 및 효과 | 김은숙 | Master's Thesis |
2005 | STS 수업 모형을 활용한 탐구 수업 전략의 효과 | 신국희 | Master's Thesis |
2014 | Study on enhancement problem solving ability through science writing activities | 강순희 | Article |
1993 | Synthesis of Coumarin Derivatives using o-Hydroxybenzophenones with Phenylacetic Acid and Acetic Anhydride | 梁誠允 | Master's Thesis |
2011 | The development of a learning program for enhancing the skills of control variables and the effects of its applications | 강순희 | Article |
2015 | The development of inquiry teaching strategy for the enhancement of divergent and convergent thinking skills and the effects of its applications | 강순희 | Article |
2011 | The development of teaching strategy for the enhancement of the creative problem solving thinking skills and the effects of its applications in middle school(III) | 강순희 | Article |
2011 | The development of teaching strategy for the enhancement of the creative problem solving thinking skills through general chemistry laboratory and the effects of it's applications(I) | 강순희 | Article |
2014 | The effect of inquiry teaching strategy enhancing the logical thinking skill through the science teaching about the 1st year students of the junior high school | 강순희 | Article |
2013 | The enhancement of creative thinking skill through the writing activity about the basic inquiry and the integrated inquiry elements | 강순희 | Article |
2015 | 가설설정에서 그럴듯한 점, 발전시킬 점, 우려되는 점으로 질문하는 활동의 일반 화학 탐구 실험을 경험한 대학생들의 창의적 문제 해결력 | 손아영 | Master's Thesis |
2005 | 가설적 사고력 신장을 위한 일반 화학 탐구 실험의 적용 효과 | 이선향 | Master's Thesis |
2006 | 경험 귀추적 실험을 활용한 탐구 수업 전략이 고등학교 반응 속도 학습에 미치는 효과 | 김덕희 | Master's Thesis |
2006 | 경험 귀추적 탐구 수업 전략이 과학2 혼합물의 분리 단원에 미치는 효과 | 윤은호 | Master's Thesis |
2006 | 경험 귀추적 탐구 실험을 활용한 순환 학습 전략의 개발 및 적용 효과 | 김미연 | Master's Thesis |
2003 | 경험 추론적 순환 학습 모형을 활용한 탐구 수업 전략 개발 | 박지윤 | Master's Thesis |
2003 | 경험 추론적 순환 학습 모형을 활용한 탐구 수업 전략 개발 | 이수령 | Master's Thesis |
1989 | 과학교육의 목표와 과학실험목적의 중요성에 관한 인식연구 | 朴宣映 | Master's Thesis |
1993 | 국민학교 고학년 학생들의 소리에 대한 개념조사 및 수업을 통한 개념변화 | 김영미 | Master's Thesis |
1993 | 국민학교 고학년 학생의 빛에 대한 선개념 조사 및 수업을 통한 개념변화 | 황정숙 | Master's Thesis |
2006 | 귀추에 근거한 가설-연역적 수업 프로그램이 창의적 사고와 비판적 사고 및 과학적 태도에 미치는 영향 | 박은미 | Doctoral Thesis |
2014 | 글쓰기 지향 마인드맵 적용 일반 화학 실험을 경험한 대학생들의 창의적 문제 해결력 신장 | 박정은 | Master's Thesis |
2013 | 대안 고등학교 1학년 학생들의 산, 염기 개념 변화에 대한 연구 | 백수현 | Master's Thesis |
2010 | 메타인지 기능을 강화한 과학 창의적 문제 해결 능력 신장 프로그램 개발과 적용 | 박인숙 | Doctoral Thesis |
2010 | 메타인지를 활용한 직접적 탐구 기능 수업 전략에 대한 연구 | 이은주 | Doctoral Thesis |
2015 | 물질의 구성과 물질의 특성 단원 평가 문항이 요구하는 인지 수준 분석 | 정진양 | Master's Thesis |