View : 15 Download: 0

(Veridi의 초기 작품중) "Oberto" 에 대한 연구

Title
(Veridi의 초기 작품중) "Oberto" 에 대한 연구
Authors
안경애
Issue Date
1974
Department/Major
교육대학원 음악교육전공
Publisher
이화여자대학교 교육대학원
Degree
Master
Abstract
The western opera, had gradually been varied for a long time, from 1597 io 1800's, and finally accomplished as a real opera in Romantic period. Operas, included Mozart, were changed in some respects, text, rationalization of overture and skillful expresson of felling, by the influence of Gluck's renovation in that field. But, they ware imitated in Italian fashion in the first, part, of Mozart's period an finally became their own characteristic style of German opera. After composition of 「Die Zauberfl□te」 by mozurt, only 「freischutz」 by weber had been performed for 30 years. Though the western operas in the 19th century seemed to be developed outwardly, they could not be evaded from their deterioration inwardly. But, they had finally met their turning point, on account of apperences of Rossini's opera buffa and Bellini's inspring works - which were very expert in expression of musical techniques. In the gerneral researches, the connection with. Verdi's opera both phsical.as well as mental development, research about 「oberto」 which was one of his early works are described in the main discourse of this report. According to the study of 「oberto」 we come to fine that verdi had a period of imitations of his seniors; Donizetti; Rossini and Bellini adapted to his style of composition same as mozart did in his early style . Even if he had had the imitation period. He had porsessed powerful mainspring of activity in displaying his musical effect dramatically, his works done from the end of the middle part to the last can be kept permanent generation. Therefore, in the point, of simillar parts which could be called an imitation compared with his seniors, and at the same time, tried to reveal the face of his self-characterized style as much as his former days of imitation which can be counted as a scant, part of his precreation.;서양 Opera의 발달은 1597년부터 1800년대에 이르기 까지 오랜 시일을 두고 변모 발전되어 낭만기에 이르러 비로소 Opera다운 Opera를 형성 했다. Mozart에 이르기 까지의 Opera는 Gluck의 개혁의 파도가 휩쓴 후 음악의 가사, 서곡의 합리화 감정표현의 원숙함이 이루어 졌지만 Mozart의 초기에 있었던 이태리의 모방 Opera가 점차 독일 Opera의 독자성을 창조 했다. Mozart의 「마적」이후 30년간 겨우 Beethoven의 「Fidelio」와 Weber의 「자유사수」만이 햇빛을 보게 되고 그 후 낭만주의가 발전하여 19세기 이태리 Opera의 발전은 표면적으로 화려하게 되었지만 내용은 저조함을 면치 못하다가 Rossini의 Opera Buffa, Bellini의 성악적 기교를 나타내는 표현력이 강한 감동적인 작품이 나오게 되므로서 이태리 Opera의 전환을 이룩하게 된 것이다. 본론에서 다룬 Verdi의 음악과의 연관성, 성장, 교육 등 일반적인 고찰과 그의 창작기를 3대분하여 그 중의 초기중에 창작한 「OBERTO」에 관하여 연구한 결과 Mozart도 그의 작품을 창작할 때 모방기를 가졌드시, Verdi도 그의 선배 Donizetti, Rossini 및 Bellini 등의 작풍과 수법을 모방한 시기를 가졌다는 사실에 비추어 비록 모방의 시기가 있었을지라도 그의 강력하고 극적인 음악 효과를 유감없이 발휘할 수 있는 원동력을 소유한 까닭에 그의 창작중 중기 이후에서부터 말기까지 창작한 작품들이 대작으로서 영구히 생명력을 지속살 수 있다는 것이다. 그러므로 초기작품 「OBERTO」에서 그 내용을 분석하며 선배작품들과 비교하여 유사한 부분, 즉 모방이라고 판단할 수 있는 점을 열거하면서 여기에서 그의 작품중 독자성을 파악하려는 것이다.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
교육대학원 > 음악교육전공 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE