View : 15 Download: 0

E-branding : how to build brand on the internet successfully?

Title
E-branding : how to build brand on the internet successfully?
Authors
장진희
Issue Date
2002
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Abstract
인터넷 사용자수는 1994년 이후 인터넷 열풍이 불어 닥치기 시작하면서 매년 두 배가 넘는 폭발적인 성장세를 지속해 왔다. 특히 PC통신 대중화 및 여러 가지 사회적, 문화적 정책적인 측면을 힘입어 인터넷 인구는 날로 증가하고 있는 추세이다. 인터넷 사용자가 증가함에 따라 전자 상거래 또한 이제 일반적인 거래의 한 형태를 잡았음은 물론이고 향후에는 보다 광범위 하게 확장 될 것이라고 온라인 광고시장도 TV, 신문규모에는 미치지 못하지만 하나의 광고매체로 확고한 자리를 잡을 것이고 본 내용이 증명해 준다. 인터넷은 그 자체로도 강력한 수단이기는 하지만, 사업에서 성공하기 위해 필요한 수많은 것 들 가운데 있는 하나의 전술인 브랜드를 심는 도구로도 사용할 수 있다. 그러므로 빠르게 움직여 Fist mover advantage를 얻고, 훌륭하다는 평판을 쌓아서 고객의 신뢰와 충성을 얻어 강력한 온라인 브랜드를 만들어 가려면 해야 할 것이다. 이미 오프라인에 존재하는 회사들은 기존의 브랜드가 있기에 인터넷 상에서는 오프라인에서는 제공 못하는 서비스를 제공하여 E-brand를 형성하고 인터넷에서 새로이 브랜드를 형성하려는 기업들은 우선은 기업에 대한 신뢰도를 쌓고 웹사이트 뿐 아니라 TV나 라디오 그 외 기타 매개체에 광고를 하는 것도 좋은 방법을 것이다. 그리고 이 두 모든 회사에는 banner를 효율적으로 이용하고 포인트 적립 같은 인센티브 방법을 사용할 것을 제안한다. ; Even though the commercial Internet only began to take off in 1994, Internet plays an important role in brand building in companies. So new opportunities will emerge as companies develop innovative ways of acquiring customers, building relationships and customer loyalty by E-branding. Therefore, this paper discusses how to build brands on the Internet successfully. With the increasing importance of e- commerce, Internet E-branding has to room for more development. Companies will use the Internet as a tool to establish its brand equity and costumer loyalty with intensive customer focusing and early launching in the market. This paper suggests how to build brands successfully on the Internet. For the company both offline and online, company should make use of online communities and provide customers what they can t get in the offline. For the company who doesn t have offline company, the company makes customers trust using various PR. And the common rules for the both companies are that, I suggest, they make use banner effectively, develop customer loyalty program and using search engine marketing program.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
국제대학원 > 국제학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE