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dc.contributor.author장진희-
dc.creator장진희-
dc.date.accessioned2016-08-26T03:08:17Z-
dc.date.available2016-08-26T03:08:17Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.otherOAK-000000004455-
dc.identifier.urihttps://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/195926-
dc.identifier.urihttp://dcollection.ewha.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000004455-
dc.description.abstract인터넷 사용자수는 1994년 이후 인터넷 열풍이 불어 닥치기 시작하면서 매년 두 배가 넘는 폭발적인 성장세를 지속해 왔다. 특히 PC통신 대중화 및 여러 가지 사회적, 문화적 정책적인 측면을 힘입어 인터넷 인구는 날로 증가하고 있는 추세이다. 인터넷 사용자가 증가함에 따라 전자 상거래 또한 이제 일반적인 거래의 한 형태를 잡았음은 물론이고 향후에는 보다 광범위 하게 확장 될 것이라고 온라인 광고시장도 TV, 신문규모에는 미치지 못하지만 하나의 광고매체로 확고한 자리를 잡을 것이고 본 내용이 증명해 준다. 인터넷은 그 자체로도 강력한 수단이기는 하지만, 사업에서 성공하기 위해 필요한 수많은 것 들 가운데 있는 하나의 전술인 브랜드를 심는 도구로도 사용할 수 있다. 그러므로 빠르게 움직여 Fist mover advantage를 얻고, 훌륭하다는 평판을 쌓아서 고객의 신뢰와 충성을 얻어 강력한 온라인 브랜드를 만들어 가려면 해야 할 것이다. 이미 오프라인에 존재하는 회사들은 기존의 브랜드가 있기에 인터넷 상에서는 오프라인에서는 제공 못하는 서비스를 제공하여 E-brand를 형성하고 인터넷에서 새로이 브랜드를 형성하려는 기업들은 우선은 기업에 대한 신뢰도를 쌓고 웹사이트 뿐 아니라 TV나 라디오 그 외 기타 매개체에 광고를 하는 것도 좋은 방법을 것이다. 그리고 이 두 모든 회사에는 banner를 효율적으로 이용하고 포인트 적립 같은 인센티브 방법을 사용할 것을 제안한다. ; Even though the commercial Internet only began to take off in 1994, Internet plays an important role in brand building in companies. So new opportunities will emerge as companies develop innovative ways of acquiring customers, building relationships and customer loyalty by E-branding. Therefore, this paper discusses how to build brands on the Internet successfully. With the increasing importance of e- commerce, Internet E-branding has to room for more development. Companies will use the Internet as a tool to establish its brand equity and costumer loyalty with intensive customer focusing and early launching in the market. This paper suggests how to build brands successfully on the Internet. For the company both offline and online, company should make use of online communities and provide customers what they can t get in the offline. For the company who doesn t have offline company, the company makes customers trust using various PR. And the common rules for the both companies are that, I suggest, they make use banner effectively, develop customer loyalty program and using search engine marketing program.-
dc.description.tableofcontentsAbstract = vii I. INTRODUCTION = 1 A. Overview = 1 B. Objectives = 2 II. THE NATURE OF BRANDS AND BUILDING BRANDS = 4 A. What is Brands and Brand Equity? = 4 B. What is Brand Loyalty = 5 C. Branding & The Buying Process = 8 1. Buying Process = 10 2. Build Brands = 11 III. NATURE OF BRANDS ON THE INTERNET = 13 A. Internet is The Most Fastest Growing Communications Medium = 13 B. The Impact of the Internet on Business = 13 C. The Major Differences Between Online and Traditional Brand Building = 16 IV. WHY E-BRANDING IS CRICTICAL ON THE INTERNET = 20 A. Number of Internet User = 20 B. Current Situation of E-Commerce = 23 C. Advertise Market = 28 1. Size of Advertisement Market = 28 2. Popular Online Advertising Format & Revenue = 29 3. Level of Trust = 32 V. IMPORTANCE OF E-BRANDING = 34 A. Offline Versus Online Brands = 34 1. Kodak Case = 35 2. Lego Case = 36 3. Implication of above two cases = 36 B. Relying on Brands Versus Searching = 37 C. The Importance of Online Customer Loyalty = 39 D. Increasing Returns of Economics & First-Mover Advantage = 40 VI. HOW TO BUILD BRANDS SUCCESSFULLY ON THE INTEERNET? 43 A. Limitations of Brand-Building On the Internet = 43 B. Using the Website for Building Existing Brands On The Net = 44 1. Using The Website for Building Existing Brands On The Net = 44 2. Using The Website for Building a New Brand On The Net = 45 3. Common Rule for both New and Existing Brands on the Net = 46 VII. CONCLUSION = 51 References = 53 Appendices = 55 Abstract in Korean = 57-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent542532 bytes-
dc.languageeng-
dc.publisher이화여자대학교 국제대학원-
dc.titleE-branding : how to build brand on the internet successfully?-
dc.typeMaster's Thesis-
dc.identifier.thesisdegreeMaster-
dc.identifier.major국제대학원 국제학과-
dc.date.awarded2002. 2-
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