View : 656 Download: 0

Education Continuity Amid A Pandemic

Title
Education Continuity Amid A Pandemic
Authors
Macawile, Katrezia Fiel Gudaca
Issue Date
2021
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Advisors
Heather A. Willoughby
Abstract
Among UN’s Sustainable Development Goals is to ensure quality education and to reduce inequalities especially in developing countries. The COVID-19 pandemic has posed threats and crises in education systems all over the world resulting in the disruption of educational function. In this study, the researcher discussed the implications of COVID-19 in continuing education from the students’ and teachers’ perspectives in one of the first-class cities in the Philippines. Using primary data gathered from a sample of 780 public school teachers, this study found that limited time, resources, and technical capacity are significant challenges in continuing education amid a pandemic. Based on the findings, the Philippines, in the case of the City of Dasmariñas, is inept in education continuity amid a pandemic due to time, resource, and knowledge constraints among stakeholders particularly students, teachers, and parents on how to effectively adapt and implement distance learning. Further, the study shows that the current education continuity structure discriminates against female teachers due to the greater time and efforts they allot in performing instruction-related and administrative tasks while doing unpaid care work at home. While this education continuity fosters flexibility and fluidity, it is important to guarantee an overall learning environment that is socially and economically inclusive to all education stakeholders.;UN의 지속가능개발목표 중 하나는 양질의 교육을 보장하는 것과 특히 개발도상국 내의 불평등을 감소시키는 것이다. 코로나바이러스의 유행은 전 세계 교육 시스템에 위협과 위기를 초래하였고, 이는 교육 기능의 붕괴로 이어졌다. 본 논문에서, 연구자는 필리핀의 한 1급 도시의 학생과 교사들의 관점에서 교육 연속성에 코로나바이러스가 미치는 영향에 대하여 논하였다. 780명의 공립학교 교사 표본으로부터 수집된 1차 데이터를 활용하여 본 연구는 제한적인 시간, 자원, 그리고 기술 역량이 코로나바이러스 유행 상황에서 교육을 지속하는 데에 가장 큰 도전 과제라는 것을 밝혔다. 연구 결과에 기반하였을 때, 필리핀 다스마리냐스의 경우 이해 당사자, 그 중 특히 학생, 교사, 그리고 부모의 경우 원격 교육에 대한 효과적인 적응 및 시행과 관련한 시간, 자원, 그리고 지식의 제약으로 인해 코로나바이러스 유행 상황에서 지속적인 교육이 어려운 것으로 보인다. 더 나아가 본 연구는 현재의 교육 연속성 구조가 교육 및 행정 업무와 함께 무급 돌봄 노동도 수행해야 하여 더 많은 노력과 시간을 들여야 하는 여성 교사에게 차별적임을 보인다. 이러한 교육 지속성은 유연성과 유동성을 발전시키나, 모든 교육 이해당사자에게 사회 및 경제적으로 포괄적인 교육 환경 전반을 보장하는 것이 중요하다.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
국제대학원 > 국제학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

BROWSE