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Assessment of Customers’ Intention to Purchase Eco-friendly Options Over Single-use Plastics

Title
Assessment of Customers’ Intention to Purchase Eco-friendly Options Over Single-use Plastics
Authors
Ozdemir, Dilara
Issue Date
2021
Department/Major
국제대학원 국제학과
Publisher
이화여자대학교 국제대학원
Degree
Master
Advisors
Hannah Jun(전희경)
Abstract
The effects of plastic pollution are being felt worldwide. A large amount of plastic waste destroys natural habitats, makes animals suffer, contaminates foods, and water with micro-plastics resulting in a health hazard. The biggest responsible for plastic pollution is single-use plastics. Recently, the consumption of single-use plastics has increased drastically due to their convenience along with the fears of contamination the COVID-19 pandemic has created. As demand for plastics is the key, the consumers hold the biggest power and influence in plastic production. For this reason, this study aims to assess the consumers’ intention to choose eco-friendly and multi-use options over single-use plastics in order to provide insight and guide to generating a remedy for the existing plastic pollution issue. In this context, applying an extended version of the Theory of Planned Behavior, this study conducts a survey and includes 502 participants between the ages of 18 and 35 from Turkey and Korea. As a result, it is observed that consumers in Korea and Turkey are mostly environmentally conscious about plastic use. However, there are differences in how much impact society has on their decision-making process and how their intentions to prefer eco-friendly and multi-use options over single-use plastics turn into actual behavior.;플라스틱 오염의 영향은 전세계 걸쳐서 나타나고 있다. 대량의 플라스틱 폐기물은 자연 서식지를 파괴하고, 동물들에게 고통을 주며, 미세 플라스틱을 통해 음식과 식수를 오염시킴으로써 건강상의 위험을 초래한다. 플라스틱 오염의 가장 큰 원인은 일회용 플라스틱이다. 최근, 일회용 플라스틱의 소비량은 코로나 바이러스(COVID-19)의 창궐과 함께 편리성 때문에 급격하게 증가하였다. 플라스틱에 대한 수요가 주요한 부분으로서, 소비자는 플라스틱 생산의 가장 큰 영향력을 가지고 있다. 본 논문은 이러한 이유로 현존하는 플라스틱 오염 문제에 대한 해결책을 제시하기 위해 플라스틱을 대체할 수 있는 친환경적이며 다른 종류의 선택지를 선택하는 소비자를 평가함에 목적을 둔다. 계획 행동 이론의 연장된 개념을 적용한다는 점에서 본 연구는 터키 및 대한민국의 18-35살, 502명의 참여자를 포함하여 설문조사를 한다. 이번 연구의 결과로 대한민국 및 터키의 소비자들은 대부분 플라스틱 사용에 대하여 환경적으로 인지하고 있다고 보여진다. 그러나, 사회가 소비자들의 의사결정과정에 미치는 영향과 일회용 플라스틱을 대신하여 친환경적이고 대체 가능한 선택을 할 의도가 실제 행위로 연결되는 부분에는 차이가 있다.
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