View : 673 Download: 0

Gabriel Fauré의 연구

Title
Gabriel Fauré의 연구
Other Titles
A Study on Gabriel Fauré’s
Authors
신다영
Issue Date
2020
Department/Major
대학원 음악학부
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
김정은
Abstract
Gabriel Fauré (1845-1924) is one of France's leading composers and used a distinctive musical approach to bridge Post-Romanticism and Impressionism. After the Franco-Prussian War, French musicians established the National Music Association to promote music, and this effort to revitalize French music led to the development of instrumental sonatas and chamber music at the end of the 19th century. In this context, Fauré made his first sonata in 1876, is Fauré's early work, which is a pioneer in French chamber music. The work complied with the traditional way of classicism and composed using his own modern and individual techniques. This sonata also served as a bridge from Romanticism to Impressionism, and is also well represented in the music of Fauré This sonata consists of four movements. In detail, the first movement is in sonata form, the second movement in sonata form, the scherzo of the third movement in composite ternary form, and the fourth movement in sonata rondo form. There are a variety of musical features, including thematic melodies and techniques for transforming them in each movement. In addition, since this work uses the modes. it does not form a functional harmonic relationship and avoids monotony by using a complex rhythms and syncopations. In particular, the violin and the piano are characterized by having a equivalent relationship with each other as if they were having conversations in the contrapuntal texture. Fauré tried his own new techniques in harmony, scale, rhythm, and texture in . In addition, He expresses originality with delicate melody, and this sonata is placed in a special position in chamber literature;가브리엘 위르뱅 포레(Gabriel Urbain Fauré, 1845-1924)는 자신만의 개성 있는 음악적 어법을 사용하여 후기낭만주의와 인상주의의 가교 역할을 한 프랑스의 대표적 작곡가이다. 보불전쟁 이후 프랑스 음악가들은 국민음악협회(Societe National de Musique)를 결성하여 음악의 발전에 힘썼는데 프랑스 음악의 부흥을 일으키고자 한 운동은 19세기 말에 기악소나타와 실내악 작품에 발전을 가져왔다. 이러한 시대적 배경 속에서 포레는 1876년 그의 첫 번째 소나타 작품인 을 작곡하였다. 포레의 는 그의 초기 작품으로 프랑스의 실내악 음악에 있어서 선구자적 위치에 놓여있는 곡이다. 이 곡은 고전주의의 전통적인 방식을 고수하면서도 근대적이며 개성 있는 자신만의 기법을 사용하여 작곡하였다. 또한 낭만주의에서 인상주의로 넘어가는 전환기에 가교 역할을 한 소나타로 포레의 음악어법이 잘 드러나 있는 작품이다. 제1악장 소나타형식, 제2악장 소나티네 형식, 제3악장 복합 3부분형식의 스케르초, 제4악장 소나타 론도 형식의 총 4악장으로 구성되어 있는 이 작품은 각 악장에 주제선율과 그것을 변형시킨 기법 등 다양한 음악적 특징들이 나타난다. 또한 선법을 사용하여 기능적인 조성관계를 유지하지 않으며 복합리듬, 당김음 등을 사용하여 단조로움을 피하였다. 특히 바이올린과 피아노는 서로 대화하듯 대등한 관계를 유지하여 대위적 짜임새를 지니는 것이 특징이다. 이렇게 화성, 선법, 음계, 리듬, 짜임새 등에 있어서 끊임없이 자신만의 새로운 기법을 시도하였고, 섬세하면서 부드러운 선율로 독창성을 표현한 포레의 는 실내악의 작품세계에서 각별한 지위를 점하고 있다.
Fulltext
Show the fulltext
Appears in Collections:
일반대학원 > 음악학부 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

BROWSE