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중국 본차이나 브랜드 이미지 제고를 위한 연구

Title
중국 본차이나 브랜드 이미지 제고를 위한 연구
Other Titles
Study on the ways to improve the image of China's Bone China brand
Authors
XIAO, YITING
Issue Date
2019
Department/Major
대학원 디자인학부시각디자인전공
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
유윤석
Abstract
본 연구는 중국의 전반적인 본차이나 브랜드 인지도 조사 및 중국 브랜드 현대화 디자인 연구를 포함하고 있다. 중국내 본차이나 브랜드 특징을 실제 사례를 통해 분석한다. 조사 결과, 중국 본차이나 브랜드 디자인의 문제점이 드러났고, 이와 동시에 중국 브랜드 현대 디자인 조사를 통해 중국 브랜드 변 화의 사례를 수집하여 성공적인 디자인 사례를 찾아 이용하여 본 논문에서의 브랜드 이미지와 브랜드의 전반적인 디자인 감각을 보완하였다. 경제가 발전함에 따라 사람들은 점점 자신의 품격과 브랜드 아이덴티티를 추구하게 되었고, 마찬가지로 디자인은 일종의 감성적인 표현이 되었다. 중국 브랜드로서 RED ROSES 브랜드 이미지를 디자인할 때 그 자체의 특색을 유 지하고 특색을 현대 디자인과 융합시켜 야 한다는 것이 본문 연구의 주요 내 용이다. 본문은 브랜드를 현대화하고 디자인의 글씨체, 색상, 이미지가 현대적 미에 부합되는 것에 중점을 두었다. 브랜드 전체의 로고, 포장 등의 사용 관 리에도 통일하였다.;The development of ceramics is an important part of Chinese civilization. China is one of the four civilized countries of the world, has made a great contribution to the progress and development of human society, the invention and development of ceramics have a very unique meaning. If you look at the history of China, you can see different artistic atmosphere and technical characteristics in each age. English "china" means china, but it also means pottery, which clearly shows that China is the "home of pottery". This China, of course, was invented by the Englishman but is a kind of pottery. It is called bone China in English. As the economy developed, people's use of pottery dishes changed. In the past, most of the household utensils used in the home were porcelain, but now most of the households use china tableware, which is good and convenient when compared to general porcelain, And it is environmentally friendly. This study includes a survey of overall China brand awareness and research on Chinese brand modernization design. This study analyzes the characteristics of the domestic and international brands of China. As a result of the survey, the problems of the China Bhongin brand design were revealed. At the same time, the case study of the Chinese brand change was collected through the design research of the Chinese brand modernization, and the advantages of the design were found. Of the overall design sense.
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