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dc.contributor.advisor이혜은-
dc.contributor.authorULUSOY, EZGI-
dc.creatorULUSOY, EZGI-
dc.date.accessioned2018-09-05T08:24:18Z-
dc.date.available2018-09-05T08:24:18Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.otherOAK-000000150437-
dc.identifier.urihttp://dcollection.ewha.ac.kr/common/orgView/000000150437en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/245784-
dc.description.abstractThis thesis propositioned a theoretical framework to demonstrate why people use ephemeral contents on Instagram. Using Uses and Gratifications Theory, this study examined different motivations of ephemeral and lasting content sharing. Along with general motives, this research further questioned the possibility of toxic disinhibition, which depicts behaviors including sharing damaging, sexual, harassing, or inappropriate pictures. As a result of two different surveys completed by 296 American in total, ephemeral content sharing behavior was motivated by reputation, and toxic disinhibition whereas lasting content sharing behavior was driven by documentation, escapism, and social interactions. By comparing, ephemeral and lasting features of the same platform, this study enabled us to comprehend the new social environment and its uses thoroughly. Detailed results and implication of these are discussed in further chapters of the thesis.;이 논문은 사람들이 인스타그램에서 인스턴트 콘텐츠 (ephemeral contents)를 사용하는 이유를 설명하기 위한 이론적 틀을 제안했다. 이용과 충족 이론 (Uses and Gratification Theory)을 사용하여 이 연구는 인스턴트 및 지속되는 콘텐츠 (lasting contents)를 공유의 여러 동기를 조사했다. 일반적인 동기와 함께 이 연구는 유해한 성욕, 성희롱, 부적절한 그림 공유 등의 행동을 묘사하는 독성 탈억제 (toxic disinhibition)의 가능성에 대해 의문을 제기했다. 총 296 명의 미국인에 의해 완료된 두 가지 조사의 결과로, 인스턴트 콘텐츠 공유 행동은 명성과 독성 탈억제로 동기 부여되었지만 지속되는 콘텐츠 공유 행동은 문서화, 도피주의 및 사회적 상호 작용에 의해 주도되었다. 동일한 플랫폼의 인스턴트 기능과 지속적인 기능을 비교함으로써 이 연구를 통해 새로운 사회 환경과 그 사용법을 철저히 이해할 수 있었다. 자세한 결과와 이에 대한 함의는 논문의 페이퍼 안에 논의된다.-
dc.description.tableofcontentsChapter I. Introduction 1 Chapter II. Literature Review 4 A. Todays Instagram 4 B. Ephemeral and Lasting Contents 6 1. Motivations 8 Chapter III. Methods 18 A. Participant and Procedure 18 B. Main Variables 20 Chapter IV. Results 29 A. Ephemeral Content Sharing 29 B. Lasting Content Sharing 31 C. Hypotheses Testing and Research Questions 33 D. The Grand Model 34 Chapter V. Discussion 37 A. Limitations 40 B. Concluding Remarks and Future Directions 41 References 43 Appendix 1 55 Appendix 2. Survey Questionnaire 58 Abstract (in Korean) 63-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent1034984 bytes-
dc.languageeng-
dc.publisher이화여자대학교 대학원-
dc.subject.ddc600-
dc.titleWhy Do We Share Ephemeral Contents Online? Testing of Uses and Gratifications Theory on Instagram-
dc.typeMaster's Thesis-
dc.title.translated왜 우리는 인스타그램에서 인스턴트 콘텐츠를 공유하는가? 이용과 충족 이론을 바탕으로 인스타그램 연구-
dc.format.pagev, 64 p.-
dc.identifier.thesisdegreeMaster-
dc.identifier.major대학원 커뮤니케이션·미디어학과-
dc.date.awarded2018. 8-
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일반대학원 > 커뮤니케이션·미디어학과 > Theses_Master
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