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A Study of Alcohol-Related Posting on SNSs

Title
A Study of Alcohol-Related Posting on SNSs
Authors
JIA, WUFAN
Issue Date
2018
Department/Major
대학원 커뮤니케이션·미디어학과
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Advisors
이혜은
Abstract
본 연구는 미국인 203 명을 대상으로 음주 관련 포스트에 노출과 음주 관련 인지는 음주 관련 포스팅에 미치는 영향 및 음주 관련 포스팅의 동기를 조사했다. 결과는 음주 관련 포스트에 노출은 음주 관련 포스팅과 긍정적인 관계가 있고 와인 사진에 대한 노출은 맥주 사진에 대한 노출보다 음주 관련 포스팅하는 의향에 더 연관되어 있는 것을 보였다. 또한, 음주 규범은 음주 관련 포스팅과 부정적인 관계가 보였다. 마지막으로, 음주 관련 포스팅의 주요 동기는 엔터테인먼트로 나타났다.;This study surveyed 203 American young adults to examine the effects of exposure to alcohol-related postings and alcohol-related cognitions on alcohol-related posting and the motivations for this kind of posting on Facebook. The results suggested that 1) exposure to alcohol-related postings is positively related to alcohol-related posting and exposure to wine photos is associated with more willingness to post alcohol-related content than exposure to beer photos, 2) alcohol norms are negatively correlated with alcohol-related posting, and 3) entertainment is the main motivation for alcohol-related posting. Lastly, limitations and implications are discussed.
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일반대학원 > 커뮤니케이션·미디어학과 > Theses_Master
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