View : 1214 Download: 0

Full metadata record

DC Field Value Language
dc.contributor.advisor임은미-
dc.contributor.authorLEUANG, VILAYSONE-
dc.creatorLEUANG, VILAYSONE-
dc.date.accessioned2016-08-26T04:08:22Z-
dc.date.available2016-08-26T04:08:22Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.otherOAK-000000120251-
dc.identifier.urihttps://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/214956-
dc.identifier.urihttp://dcollection.ewha.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000120251-
dc.description.abstractThis study aims to examine the reason behind the skill mismatch between the provision of skilled workers through public TVET institutionsand the demand of workers by the industries in Laos. The study argues that there are three main reasons for this skill mismatch issue. Firstly, the lack of government’s budgetto support TVET development is one critical issue that restricted the success of TVET. The small amount of government’s funding for TVET development has been continuously causing low quality of skilled workers, which leads to low productivity and it finally hinders the country’s economy. Secondly, TVET curriculum provided in public TVET institutions is not in line with the industries need. TVET in Laos is over-supplied of graduates in business sectors while having fewgraduates in sectors needed by the changing economy (industrial sectors).Most TVET institutions focus their development towards diploma and higher diploma level even the economy strongly need skilled workers at basic skill level. In addition, the TVET graduates tend to find jobs in public sectors instead of working in sectors needed by the industry. The third reason for skills mismatch is the weak mechanism of public-private cooperation and partnership in regards to the TVET development. The private sector has given small contribution to the consultation process as well as the implementation of TVET development. Therefore, this leads to the inconsistency of TVET development process. For this reason, without having participation from private sectors, the provision of TVET could not respond to what kind of skills the firms need and what needs to be improved regarding skills quality. At the same time, this study also aims to draw some key lessons from Korea’s TVET development experience. This is becauseKorea has been very successful in the development of TVET especially during its economic transform (1960s to 1970s). Korean government has closely aligned its TVET development strategywith the national economic development plan. The production of Korean human capital is effectively supplied for its economic growth. Therefore, this study believes that the lesson learnt from Korea can be a good example for Laos to overcome this skills mismatch issue in the future.;본 연구는 라오스 내 산업인력에 대한 수요와 직업훈련시설을 통해 양성·공급된 산업인력간의 숙련불일치 문제를 분석하고, 이를 야기하는 세가지 주요 원인을 살펴보고자 한다. 첫째, 직업교육훈련 개발에 대한 정부 예산 부족이 숙련불일치의 원인이 되고 있다. 직업교육에 대한 라오스 정부의 지원과 투자 부족으로 노동인력의 질이 지속적으로 떨어지고 있으며 이는 낮은 노동 생산성으로 이어져 국가 경제발전을 저해하고 있다. 둘째로 산업인력이 갖추어야 할 기술과 훈련시설에서 제공하는 커리큘럼이 상응하지 않고 있다. 라오스의 교육기관에서는 경영 전공 학생들이 과잉 양산되고 있고, 기술을 전공하는 학생의 수는 실제 수요에 비해 부족한 상황이다. 경제 발전을 위해서는 각 산업의 기초 기술을 가진 재원이 필요함에도 불구하고 대부분의 훈련시설에서는 학위 프로그램 개발에만 집중하고 있다. 또한 훈련시설 수료자들은 인력이 필요한 산업현장에서 일하기보다는 안정적인 공공기관에서 일하려는 경향이 강하다. 셋째로 숙련불일치는 직업교육훈련 관련 민관협력의 빈약한 메커니즘에서 기인한다. 직업교육훈련 제도 및 운영을 포함하여 자문과정에 있어 민간부문의 기여도가 낮기 때문에 직업교육훈련 개발과정에 민간부문의 요구사항을 반영하기 어렵다. 민간부문의 적극적인 참여 없이는 기술인력 수요를 정확하게 파악하기 어렵고, 질적 향상이 필요한 부분에 적절하게 대응할 수 없다. 또한 본 연구는 대한민국의 직업교육훈련 개발의 주요한 교훈을 제시하고자 한다. 1960-1970 년대 발전국가시기에 한국의 직업교육훈련 개발은 매우 성공적이었다. 한국정부는 경제개발계획에 맞추어 직업훈련교육 개발 정책을 수립하였다. 이를 통해 인적 자본이 효과적으로 노동시장에 공급되어 국가의 빠른 경제 성장에 기여할 수 있었다. 결론적으로 본 연구는 한국의 개발 사례가 라오스가 숙련불일치 문제를 극복하는 데 본보기가 될 것으로 기대한다.-
dc.description.tableofcontentsI. Introduction 1 II. Literature Review 8 A. TVET and National Economic Development 8 B. Technical and Vocational Education and Industrial Environment 12 C. The Mismatch Issue of Technical and Vocational Education and the Labor Market 14 D. Successful Models of Technical and Vocational Education 15 E. Gender in Technical and Vocational Education 17 III. Technical and Vocational Education and Training in Laos 20 A. A Brief Country Background 20 B. A Brief History of Technical and Vocational Education in Laos 22 C. The System of Technical and Vocational Education in Lao PDR 25 D. Technical and Vocational Education and Training Institutions 28 E. The Curriculum of Technical and Vocational Education and Training under MOES 32 F. TVET Teachers 32 G. Gender Issues in Technical and Vocational Education in Laos 33 H. The Governance of Public Technical and Vocational Education and Training 34 I. Financing for Technical and Vocational Education and Training 35 IV. Analyzing the Supply of Technical and Vocational Education and Training (TVET) and Labor Market Situation in Laos 36 A. Labor Market Situation in Laos 37 B. The Provision of Technical and Vocational Education and Training 48 C. Main Findings and Discussions 61 V. South Korea as a Model in Technical and Vocational and Training (TVET) Development 65 VI. Conclusion and Recommendations 71 A. Conclusion 71 B. Recommendations 73 Bibliography 76 국문초록 99-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent1820227 bytes-
dc.languageeng-
dc.publisher이화여자대학교 국제대학원-
dc.subject.ddc300-
dc.titleTechnical and Vocational Education and Training (TVET) and the National Economic Development of Lao PDR-
dc.typeMaster's Thesis-
dc.format.pagevi, 100 p.-
dc.description.localremark석0542-
dc.contributor.examinerJennifer Sejin Oh-
dc.contributor.examinerHeather A. Willoughby-
dc.contributor.examiner임은미-
dc.identifier.thesisdegreeMaster-
dc.identifier.major국제대학원 국제학과-
dc.date.awarded2016. 2-
Appears in Collections:
국제대학원 > 국제학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

BROWSE