Full metadata record
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.advisor | 安濟承 | - |
dc.contributor.author | 金玉鏡 | - |
dc.creator | 金玉鏡 | - |
dc.date.accessioned | 2016-08-26T11:08:34Z | - |
dc.date.available | 2016-08-26T11:08:34Z | - |
dc.date.issued | 1974 | - |
dc.identifier.other | OAK-000000058078 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/203368 | - |
dc.identifier.uri | http://dcollection.ewha.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000058078 | - |
dc.description.abstract | The individuality of the human being will bring about deep influence to the creation of performance of dancing. While such a action is being repeated, such an indivlduslity of the human being itself, is gradually established throughout either external form (formality) or internal form (meaning, contents) of formal performance of play and it makes up a unique style of the work. And the creation of arts is a crystalization of the knowledge, righteousness. and emotional or mental of the human being. When we consider that the mental activity is always perceptively affected according to its condition of circumstances. The creative action is accompanied with nature of traditionality regandless of its individuslity and collectivity. The tradition will not be formed by any intentional action but it is established unconciously through the series of the continued experiences, and even such a tradition as it looks be settled shows various changes of fluctuation of the works. This nature of tradition is often called as an artistic style in case of individual and called as a character or style. Its formation comes from the contents of works or from the way an artist expresses. Consequently, though an artist formed a specific style in the contents of the works, either method of expression or the system of appearance. it can be nerits of the artist which will be admittable and undeniable according to the arts of utilization If there is any deniable case, it must be a moment of motivation for the so-called imitation trying to incline to its tradition, until it is carrled on to its goal. ;人間의 個性은 무용創作에 짙게 作用되며, 그러한 作用이 되풀이 되는 동안 그 人間만이 갖는 個性이 어느덧 作品形成의 外形(形式)이나 內形(意味, 內容)에서 定立되며 , 하나의 獨特한 Style을 이룬다. 또한 藝術創作은 人間의 知, 意, 情的 精神活動의 結晶이고, 그 精神活動이 항상 環境與件에 민감하게 作用받는다는 點을 고려할 때, 個人性이나 集團性을 막론하고, 創作活動에는 傳統性을 수반한다. 傳統이란 어떤 意識的 作用에서 形成되는 것이 아니라 一連의 體驗속에서 無意識中에 定立되며, 일단 定立된듯이 보이는 傳統도 항상 유동과 起狀의 변화를 보인다. 이러한 傳統性은 個人의 境遇, 藝風이라 불리우기도 하고, 個性(Character), 또는 Style이라 불리워지기도 한다. 그것은 藝術家가 다루려하는 作品內容의 對象이나, 表現하려는 方法에서 형성된다. 結論的으로 한 藝術家의 表現方法이나, 形象體系나 作品內容에서, 어떤 獨特한 Style을 形成했다고 해도, 그것은 活用의 妙에 따라 肯定的일 수 있고, 또 결코 否定的일 수 없는 藝術家의 長點이 될 수 있다고 믿는다. 다만 그것이 否定되어야 하는 境遇가 있다면, 그것은 傳統에 의지하고 그것에 매달리면서 끝내 目的으로 삼아버리는 이른바 模倣의 契機일 때라고 생각한다. | - |
dc.description.tableofcontents | 目次 = iii 論文槪要 = iv Ⅰ. 緖論 = 1 A. 硏究의 動機와 目的 = 1 1. 動機 = 1 2. 目的 = 5 B. 硏究의 對象과 方法 = 6 1. 對象 = 6 2. 方法 = 8 Ⅱ. 무용의 實在 = 10 Ⅲ. 人體藝術의 特徵 = 16 Ⅳ. 創作과 Personality = 20 Ⅴ. 創作에서의 社會性 = 25 Ⅵ. 傳統性의 個人的意味 = 36 A. 象徵性의 要因 = 36 B. 獨自性의 意味 = 39 C. 個性과 社會性의 紐帶 = 41 D. 傳統의 當爲性 = 44 Ⅶ. 結論 = 49 參考文獻 = 52 -ABSTRACT- = 54 | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.format.extent | 1759889 bytes | - |
dc.language | kor | - |
dc.publisher | 이화여자대학교 대학원 | - |
dc.title | 舞踊創作의 傳統과 個性에 關한 硏究 | - |
dc.type | Master's Thesis | - |
dc.title.subtitle | Style 定立의 當爲性을 中心으로 | - |
dc.format.page | v, 55 p. | - |
dc.identifier.thesisdegree | Master | - |
dc.identifier.major | 대학원 무용학과 | - |
dc.date.awarded | 1974. 8 | - |