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ATM 망의 ABR 트래픽 제어 방법에 관한 연구

Title
ATM 망의 ABR 트래픽 제어 방법에 관한 연구
Other Titles
(A) Study of ABR traffic control mechanism of ATM Network
Authors
도인실
Issue Date
1995
Department/Major
대학원 전자계산학과
Keywords
ATM 망ABR트래픽제어방법
Publisher
이화여자대학교 대학원
Degree
Master
Abstract
ATM Forum has defined a new service class for data applications called Available Bit Rate Service(ABR), which has highly bursty traffic and unpredictable burst size. It is desirable that we reduce the probability of retransmission of packets by minimizing the loss of cells because the traffic is much more sensitive to loss than delay. The Forum has also selected the Rate-Based Control for the ABR service and proposed EPRCA as the control mechanism for the service. EPRCA reduces the transmission rate every time it sends the cells and recovers the rate according to the information from the network. The algorithm can control the ABR traffic effectively but still has several drawbacks. This thesis proposes the combination of EPRCA and the other feedback control mechanisms such as BECN and BP. The combined control mechanism controls ABR traffic efficiently and the simulation results show that the network performance can be improved by choosing the appropriate parameters.;ABR 트래픽은 ATM 포럼에 의해 새롭게 정의된 서비스로서 버스트 특성이 매우 높고 그 크기도 예측하기 힘든 트래픽으로 지연보다는 손실에 훨씬 민감하므로 가능한 한 셀의 손실을 최소화하여 재전송의 경우를 줄이는 것이 바람직하다. 이러한 ABR 트래픽의 특성에 따라 ATM 포럼에서는 이 트래픽의 제어 방법으로 율 기반 제어 방식을 채택하고 율 기반 제어의 대표적 방법인 EPRCA 알고리즘을 제안하였다. EPRCA 알고리즘은 셀을 보낼 때마다 전송률을 줄여나가고 주기적으로 돌아오는 망으로부터의 정보를 통해 전송률을 복원하는 방법으로 다른 제어 방법보다 ABR 서비스를 훨씬 효과적으로 제어할 수 있으나 약간의 제한점을 갖고 있다. 본 논문에서는 이 EPRCA 알고리즘을 보완할 수 있도록 BECN, BP 등의 다른 피이드백 제어 방법을 EPRCA에 조합하여 시뮬레이션함으로써 각각의 방법에서 장점을 취하여 좀 더 효율적으로 트래픽을 제어할 수 있는 방안을 보이고 아직 확정되지 않은 여러 파라미터 값들을 변화시켜 가면서 시뮬레이션을 수행하여 망의 성능을 높일 수 있는 값들을 제시한다.
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일반대학원 > 컴퓨터공학과 > Theses_Master
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