View : 653 Download: 0

Full metadata record

DC Field Value Language
dc.contributor.advisorJasper S. Kim-
dc.contributor.authorLONG, SOPHALLY-
dc.creatorLONG, SOPHALLY-
dc.date.accessioned2016-08-25T04:08:38Z-
dc.date.available2016-08-25T04:08:38Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.otherOAK-000000054282-
dc.identifier.urihttps://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/177793-
dc.identifier.urihttp://dcollection.ewha.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000054282-
dc.description.abstractThis paper highlights the gender gaps of enrollment in primary and secondary education for girls in Cambodia. Increasing This paper highlights the gender gaps of enrollment in primary and secondary education for girls in Cambodia.Increasing the schooling attainment of girls is a challenge in much of the developing world. The percentage of female students is nearly half (46.2 %) in primary school, but drops to 37 percent in lower secondary school, and 31.8 percent in upper secondary school. There are still enormous problems with education service delivery, including a large gap in education quality between urban and rural or remote schools. There are, however, still fewer girls than boys in all levels of education. Since girls face additional constraints such as problem of transport, security, and household responsibilities, the needed reforms in the education system should be taken into account. Women face more constraints in accessing the resources of modern society than men. Large gender disparities exist in rates of adult literacy, participation in formal education and participation in the wage labour market. As new resources, skills and information are introduced, the underlying assumptions about gender and power relations dictate the way these are allocated. Women are perceived to be less intelligent, and there is resistance to women’s deviation from their traditional role. New and modern inputs are generally accepted to be a male domain. In formal education, girls are under-represented at all levels, with the gender gap widening as the level of education rises, without attention to gender-specific constraints will not be successful in erasing the gender gap.;이 논문은 캄보디아 소녀들의 초등교육 및 중등교육 진입의 성차별에 대해 강조했다. 소녀들의 교육수준을 증가시키는 것은 대부분의 개발 도상국의 과제이다. 여학생의 입학률은 초등학교에서 거의 절반(46.2%)이지만 낮은 중학교에는 37%으로 떨어지고 상위중학교에 31.8%으로 떨어진다. 아직 도시 교육과 시골이나 원격교육 간의 큰 차이를 포함한 교육 서비스 제공에 엄청난 문제가 있다. 모든 교육수준에서 여전히 여학생수가 남학생수만 못한다. 여학생들은 교통수단 문제, 안전문제, 그리고 집안일과 같은 추가적인 제약을 직면하고 있기 때문에 교육 제도에서의 필요한 개혁을 고려해야 한다. 남성보다 여성이 현대 사회의 자원을 접근하기에 더 많은 어려움에 직면한다. 이러한 큰 성차별들은 성인의 문맹률, 공식적인 교육에 참여, 그리고 노동 시장 등에서 존재한다. 새로운 자원, 기술과 정보가 소개됨에 따라, 성별과 권력 관계에 대한 근본적인 가정이 활당하는 방법을 지시한다. 여자가 덜 똑똑하다고 인식하고 그들의 전통적인 역할에서 벗어나는 것에 대한 저항이 있다. 이러한 새롭고 현대적인 충격들은 일반적으로 남성들에 의해 받아들여지고 있다. 모든 공식적인 교육수준에서 여자가 잘 고려되지 않고 교육수준이 높아지는 가운데 성차별이 확대하고 있다. 성별의 제약에 대한 관심 없이 성별격차를 제거하기가 불가능한 일이다.-
dc.description.tableofcontentsⅠ. INTRODUCTION = 1 Ⅱ. LITERATURE REVIEW = 6 Ⅲ. ANALYTICAL FRAMEWORK = 11 Ⅳ. POLICY REVIEW = 14 A. The Constitution of the Kingdom of Cambodia (1993) = 14 B. Policy of the Ministry of Education, Youth and Sport (1996) = 15 C. Education for All: National Plan 2003-2015 (2003) = 15 D. Education Strategic Plan 2006-2010 (2005) = 16 Ⅴ. ANALYSIS OF FINDINGS = 18 Ⅵ. CONCLUSION AND POLICY RECOMMENDATIONS = 33 REFERENCES = 37 ABSTRACT IN KOREAN = 40-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent820249 bytes-
dc.languageeng-
dc.publisher이화여자대학교 국제대학원-
dc.titleGender Disparity-
dc.typeMaster's Thesis-
dc.title.subtitleChallenges of Enrollment in Primary and Secondary Education for Girls in Cambodia-
dc.format.pageⅷ, 41 p.-
dc.identifier.thesisdegreeMaster-
dc.identifier.major국제대학원 국제학과-
dc.date.awarded2009. 8-
Appears in Collections:
국제대학원 > 국제학과 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

BROWSE