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dc.contributor.authorAlsaadi, Rana Saadi-
dc.creatorAlsaadi, Rana Saadi-
dc.date.accessioned2016-08-25T04:08:48Z-
dc.date.available2016-08-25T04:08:48Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.otherOAK-000000049262-
dc.identifier.urihttps://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/177282-
dc.identifier.urihttp://dcollection.ewha.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000049262-
dc.description.abstract물은 모든 인류의 생존을 위해 필요한 기본 요소 중 하나이다. 또한 물과 수도 시설의 효용성은 사회 발전의 근간이기도 하다. 선진국은 성공적인 수도 시설 투자와 운용을 통해 충분한 물과 수도 서비스의 기반을 확보하였다. 반대로 개발도상국의 경우 10억 이상의 인구가 안전하고 입수가능한 음용수의 공급 부족을 겪고 있으며, 약 26억의 인구가 부족한 수돗물 운영과 불평등한 수도 시설 배분으로 충분한 수도 서비스를 받고 있지 못하다. 안전하고 입수가능한 물의 제공은 수도 서비스의 효율성 증대와 수돗물과 수도 시설에 대한 상당한 투자를 필요로 한다. 그러나 대부분의 개발도상국 정부는 불안정한 정치, 경제적 상황 때문에 이에 대한 공적 투자 확충 및 필요한 재원을 충분히 제공하지 못해 왔다. 오늘날 물은 사회, 경제적 발전을 위한 전제 조건이고 국제사회는 개발도상국에서의 물 위기를 해결하기 위한 조치를 취해야 한다. 이러한 위기에 대한 해결책으로 민간 영역이 물과 수도 서비스의 제공과 운용에 더 효율적이라는 미명 하에 그들의 개입을 장려해 왔다. 본 논문은 빈민을 포함한 모든 소비자들에게 물과 수도 서비스를 확대하고 그 효율성을 증대시킨다는 수돗물 민영화 이론의 근본적인 목표에 전적으로 반박하며 개발도상국에서 수돗물 민영화의 파괴적 영향을 밝히는데 그 목적이 있다. 논문은 개발도상국의 수돗물 민영화 계획의 부정적 영향에 대한 평가로부터 시작한다. 특히 볼리비아와 남아프리카 두 국가의 경우를 통해 개발도상국에서 물과 수도 시설의 민영화가 가져온 파괴적인 영향을 명확히 보여주는 사례를 제시한다. 이러한 사례와 결과 연구를 통해 수돗물 운용이 공적으로 이루어져야 하는 중요성을 강조하고자 한다. 또한 공공 영역의 효율성을 증진시키고 물과 수도 시설에 대한 개발도상국의 공적 투자를 확대하기 위해 국가 및 국제사회 차원에서 필요한 몇 가지 개혁안을 제안한다.;Water is regarded as one of the basic needs since all forms of living depend on water for survival. The availability of water and sanitation facilities is essential for societal development. The developed countries laid the foundation of sufficient water and sanitation services as a result of the successful investment of water infrastructure and management of water utilities. Conversely, in the developing countries, more than 1 billion people lack ready access to safe and affordable supply of drinking water and approximately 2.6 billion people lack sufficient sanitation services, as a result of the poor water management and inequitable distribution of water and sanitation utilities. Providing safe and affordable water requires a substantial investment in water and sanitation infrastructure to improve the efficiency of water services. Governments in the developing countries have fallen short to provide the financial resources, necessary for the expansion of the public investment in water and sanitation infrastructure, as most of these governments suffer from economic and political instability. Today water is a precondition to economic and social development and it became necessary for the international community to take action to address the water crisis in the developing world. The proposed solution to the crisis was encouraging the involvement of the private sector in providing water and sanitation services under the rubric that private sector is more efficient in providing and managing water and sanitation services. The objectives of this thesis are set to disclose the destructive impacts of water privatization experiences in the developing world which contradict entirely the fundamental goals of the water privatization theory of improving efficiency and expanding water and sanitation services to all the consumers including the poorest. This thesis begins with examining the negative impacts of water privatization schemes on the developing nations. Two experiences of water privatization, the Bolivian case and South Africa’s case, are provided as case studies to make the picture clearer for the reader to realize the devastating impacts of water privatization systems on water and sanitation services in the developing nations. Following the study of the consequences and the provided cases, the thesis will highlight the importance of keeping water management under public provision and it will propose some reforms at the national and the international level to improve the efficiency of the sector and expand public water investment of water utilities to bring the necessary reforms for the public provision of water and sanitation services in the developing nations.-
dc.description.tableofcontentsAcknowledgement = viii Abstract = x I. Introduction = 1 II. The Literature Review = 7 III. The Impacts of Water Privatization on the Developing Countries = 27 A. Rate Increase = 27 B. Water Quality and Health = 30 C. Corruption = 33 D. Reduction of Local Control = 35 E. Meeting the Universal Commitments = 39 IV. Case Studies from the Record of Water Privatization = 44 A. The Case Study of Water Privatization in Bolivia = 45 1. Bolivia and the World Bank = 45 2. The Skyrocketing Prices = 47 3. Bolivia Uprising = 48 B. A Case Study of South Africa Full Cost Recovery of Public Water Utilities = 50 1. South Africa and the World Bank = 50 2. New Policy for Water services = 50 3. Water privatization and cholera = 51 C. Lessons from Water Privatization Case Studies = 52 V. Public Water governance Efficiency and Reform = 57 A. Public Sector is the Normal Mode = 57 B. What is needed to be done at the National level? = 60 1. Changing the Institutional Structure = 60 2. Financial Feasibility = 62 3. Fighting Corruption, Strengthening Accountability And Transparency = 65 C. What is needed to be done at the International level? = 67 1. Increase the public fund = 67 2. Meeting the Universal Commitments = 72 3. Regarding Water as a Human Right = 73 VI. Conclusion = 77 References = 87 Abstract in Korean = 92-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent1014329 bytes-
dc.languageeng-
dc.publisher이화여자대학교 국제대학원-
dc.titleWater Privatization in the Developing Countries-
dc.typeMaster's Thesis-
dc.format.pagexi, 93 p.-
dc.identifier.thesisdegreeMaster-
dc.identifier.major국제대학원 국제학과-
dc.date.awarded2008. 8-
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