View : 869 Download: 0

Full metadata record

DC Field Value Language
dc.contributor.author김은경-
dc.creator김은경-
dc.date.accessioned2016-08-25T02:08:20Z-
dc.date.available2016-08-25T02:08:20Z-
dc.date.issued1992-
dc.identifier.otherOAK-000000031233-
dc.identifier.urihttps://dspace.ewha.ac.kr/handle/2015.oak/176018-
dc.identifier.urihttp://dcollection.ewha.ac.kr/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000031233-
dc.description.abstractWe are in the stationally state and the advertisement image is moving dynamically. The advertisement in the modern industrial society that everybody may not stay at the memory or imagination of consumers, only with the dimesion to confirm the time or space simply. So, this study tired to grope for the effective manufature method of TV advertisement to make the personal computer which is being spread widely as the instrument, the manufacture possibility was shown, and the future bright prosfect was groped. In the chapterⅢ, the computer animation expressed in many field was classified into manufacture technique and application was made, by taking each example of advertisement to be broadcast now. In conclusion, computer animation is the tool to offer the infinite imagination and idea to human beings. But, the manufature of TV-C.F of personal computer in not easy still. The works completed in many stages are the awkward expressions. But they suggested the development possibility of personal computer. So the effective manufacture method of TV advertisement to manufacture with CG. was urged.;「우리는 停止해 있는 狀態이고, 廣告이미지는 力動的으로 움직이고 있다」 누구나가 매일같이 몇 백개의 광고 이미지와 접하게되는 産業社會속에서의 광고는 단순히 시간이나 지면을 확인하는 次元만으로는 消費者의 기억이나 想像力에 머무르지 못한다. 이에 本 硏究는 效果的인 TV광고 製作方法을 모색코자했다. 널리 보급되어 있는 Personal Computer를 道具로한 TV광고의 제작과정을 제시하여 製作可能性을 보이고, 앞으로의 밝은 展望을 모색하였다. 먼저 이론적인 背景으로 Computer animation의 개념과 발달과정, 제작과정 및 System의 構成을 제시하였다. Ⅲ장은 여러분야에서 표현되어진 Computer animation을 製作技法과 應用部分으로 分類하고 각각의 예를 현재 방송되는 광고를 예를 들어 설명하였다. Computer는 인간이 일일이 손으로 그려야하는 제작과정을 처리해줌으로써 디자이너들에게 무한한 상상력과 아이디어를 제공하는 도구다. 그러나 아직 Personal Computer의 TV-CF제작이 쉽지는 않다. 본 연구의 작품 제작에 있어 여러 단계에서 완성된 작품은 어색한 표현들이지만 Personal Computer의 발전가능성을 제시함으로 CG로 제작하는 TV광고의 효과적인 제작 방법을 促求하였다.-
dc.description.tableofcontents논문개요 = ⅶ Ⅰ. 서론 = 1 A. 연구 목적 = 1 B. 연구 방법 및 범위 = 2 Ⅱ. 이론적 배경 = 3 A. Computer animation의 개념 = 3 B. Computer animation의 발달과정 = 3 C. Computer animation을 표현 방법으로 한 TV CF 제작 과정 = 7 D. System의 구성도 = 12 Ⅲ. 표현 방법으로써의 Computer animation = 16 A. 제작 기술에 의한 분류와 예 = 16 B. Computer animation의 응용분야에 따른 분류 = 18 Ⅳ. 제작 과정 = 25 A. 제작 과정 = 25 B. 제작과정에 사용된 SYSTEM과 Software = 38 Ⅴ. 작품 해설 = 40 Ⅵ. 결론 = 49 참고문헌 = 51 ABSTRACT = 53-
dc.formatapplication/pdf-
dc.format.extent3535927 bytes-
dc.languagekor-
dc.publisher이화여자대학교 산업미술대학원-
dc.subjectTV광고-
dc.subjectcomputer animation-
dc.subjectpersonal computer-
dc.subject산업미술학-
dc.titleTV광고 표현으로서의 computer animation-
dc.typeMaster's Thesis-
dc.title.subtitlepersonal computer로의 작품 제작 중심으로-
dc.title.translatedComputer Animation as the Expression of TV Advertisement-
dc.format.pagevii, 54 p. : 도판(일부채색).-
dc.identifier.thesisdegreeMaster-
dc.identifier.major산업미술대학원 산업미술학과광고디자인전공-
dc.date.awarded1993. 2-
Appears in Collections:
디자인대학원 > 광고디자인전공 > Theses_Master
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

BROWSE