Results 1-10 of 29 (Search time: 0.0 seconds).
Issue Date | Title | Author(s) | Type |
---|---|---|---|
2018 | Quick incidental learning of words by children with and without SLI | 정하은 | Master's Thesis |
2018 | Differences of Early Semantic Relatedness between Late Talkers and Typically Developing Children | 김유미 | Master's Thesis |
2018 | Relative Clause Sentence Processing and Executive Function in Children with and without Specific Language Impairment (SLI) | 유지원 | Master's Thesis |
2018 | 시간압박에 따른 그림 설명하기 과제에서 학령전기 말더듬 아동과 일반 아동의 비유창성과 기질의 상관연구 | 이예진 | Master's Thesis |
2018 | 부모 책 읽기 후 단순언어장애 아동의 정·오 반응에 따른 양육자의 질문유형 비교 연구 | 이상언 | Master's Thesis |
2018 | 초등학교 저학년 단순언어장애 아동의 연결어미 인식 능력 | 박지혜 | Master's Thesis |
2018 | 초등학교 2 - 4학년 아동의 읽기 자동성 및 운율성과 읽기이해 관계 | 이지연 | Master's Thesis |
2018 | 부모교육을 통한 상호작용적 책 읽기 중재가 언어발달지연 아동과 부모의 상호작용 및 발화에 미치는 영향 | 송은 | Master's Thesis |
2018 | 학령기 단순언어장애 아동의 이야기 읽기 이해력과 시선 추적기를 활용한 읽기 처리과정 분석 | 강시내 | Master's Thesis |
2018 | 게이미피케이션(Gamification) 기반의 읽기 훈련 애플리케이션을 활용한 중재가 저학년 읽기부진 아동의 단어재인 능력에 미치는 효과 | 장예영 | Master's Thesis |