2019 | Science teachers' difficulties and solutions of free semester science assessment | 최애란 | Article |
2020 | Science teachers' orientation toward scientific inquiry-based teaching | 최애란 | Article |
2017 | Science Teachers' Perceptions of and Approaches towards Students' Misconceptions on Photosynthesis: A Comparison Study between US and Korea | 최애란 | Article |
2021 | Science Teachers' Views of Argument in Scientific Inquiry and Argument-Based Science Instruction | 최애란 | Article |
2013 | Students' Written Arguments in General Chemistry Laboratory Investigations | 최애란 | Article |
2020 | Students’ Construct and Critique of Claims and Evidence Through Online Asynchronous Discussion Combined with In-Class Discussion | 최애란 | Article |
2014 | SUCCESS, DIFFICULTY, AND INSTRUCTIONAL STRATEGY TO ENACT AN ARGUMENT-BASED INQUIRY APPROACH: EXPERIENCES OF ELEMENTARY TEACHERS | 최애란 | Article in Press |
2016 | University students' understanding of chemistry processes and the quality of evidence in their written arguments | 최애란 | Article |
1983 | 고등학교 화학 내용에 대한 탐구 지향적 학습 지도안 개발 및 적용 | 최애란 | Master's Thesis |
2014 | 과학 교사의 논의에 대한 이해와 논의를 활용한 과학 수업에 대한 인식 및 주장과 증거의 수준 | 김다은 | Master's Thesis |
2017 | 과학 실천 수업을 한 중학교 과학 교사들의 과학 실천 교수 효능감 분석 | 인수정 | Master's Thesis |
2016 | 과학관 전시물에 포함된 8가지 과학 실천 분석 | 이지은 | Master's Thesis |
2019 | 교사학습공동체 활동을 한 초임중등과학교사의 과학 탐구에 대한 이해와 과학 탐구 수업에 대한 인식 | 김유림 | Master's Thesis |
2019 | 교사학습공동체를 통한 과학 실천 수업 PCK 구성 및 PCK 요소 간 상호작용의 유형 | 양정은 | Doctoral Thesis |
2014 | 논의 및 과학 글쓰기 관련 국내 과학 교육 연구 동향 분석 | 신지원 | Master's Thesis |
2014 | 논의를 강조한 주장과 증거 글쓰기 교수·학습 활동 적용 | 조희 | Master's Thesis |
2014 | 논의를 강조한 탐구적 과학 글쓰기 전략 적용 및 효과 | 박선영 | Master's Thesis |
2014 | 논의와 글쓰기를 강조한 탐구 수업 개발과 수업과정에 대한 셀프 내러티브 연구 | 방애리 | Master's Thesis |
2022 | 온-오프라인 혼합 학습환경에서 나타나는 중등과학교사의 PCK 요소와 교수 지향에 따른 PCK 요소의 특징 | 김지수 | Master's Thesis |
2019 | 자유학기제 과학과 수업에 대한 교사의 인식과 실제 | 이지연 | Master's Thesis |
2019 | 자유학기제 과학과 평가에 대한 교사의 인식과 실제 | 김유라 | Master's Thesis |