Browsing byAuthor최애란

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 15 to 37 of 37

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2016Pre-service chemistry teacher's designing and implementing inquiry-based science instruction that emphasizes argumentation and writing: Focus on ways to overcome difficulties최애란Article
2014Pre-service science teachers' understanding and views of argument-based inquiry approach최애란Article
2019Science teachers' difficulties and solutions of free semester science assessment최애란Article
2020Science teachers' orientation toward scientific inquiry-based teaching최애란Article
2017Science Teachers' Perceptions of and Approaches towards Students' Misconceptions on Photosynthesis: A Comparison Study between US and Korea최애란Article
2021Science Teachers' Views of Argument in Scientific Inquiry and Argument-Based Science Instruction최애란Article
2013Students' Written Arguments in General Chemistry Laboratory Investigations최애란Article
2020Students’ Construct and Critique of Claims and Evidence Through Online Asynchronous Discussion Combined with In-Class Discussion최애란Article
2014SUCCESS, DIFFICULTY, AND INSTRUCTIONAL STRATEGY TO ENACT AN ARGUMENT-BASED INQUIRY APPROACH: EXPERIENCES OF ELEMENTARY TEACHERS최애란Article in Press
2016University students' understanding of chemistry processes and the quality of evidence in their written arguments최애란Article
1983고등학교 화학 내용에 대한 탐구 지향적 학습 지도안 개발 및 적용최애란Master's Thesis
2014과학 교사의 논의에 대한 이해와 논의를 활용한 과학 수업에 대한 인식 및 주장과 증거의 수준김다은Master's Thesis
2017과학 실천 수업을 한 중학교 과학 교사들의 과학 실천 교수 효능감 분석인수정Master's Thesis
2016과학관 전시물에 포함된 8가지 과학 실천 분석이지은Master's Thesis
2019교사학습공동체 활동을 한 초임중등과학교사의 과학 탐구에 대한 이해와 과학 탐구 수업에 대한 인식김유림Master's Thesis
2019교사학습공동체를 통한 과학 실천 수업 PCK 구성 및 PCK 요소 간 상호작용의 유형양정은Doctoral Thesis
2014논의 및 과학 글쓰기 관련 국내 과학 교육 연구 동향 분석신지원Master's Thesis
2014논의를 강조한 주장과 증거 글쓰기 교수·학습 활동 적용조희Master's Thesis
2014논의를 강조한 탐구적 과학 글쓰기 전략 적용 및 효과박선영Master's Thesis
2014논의와 글쓰기를 강조한 탐구 수업 개발과 수업과정에 대한 셀프 내러티브 연구방애리Master's Thesis
2022온-오프라인 혼합 학습환경에서 나타나는 중등과학교사의 PCK 요소와 교수 지향에 따른 PCK 요소의 특징김지수Master's Thesis
2019자유학기제 과학과 수업에 대한 교사의 인식과 실제이지연Master's Thesis
2019자유학기제 과학과 평가에 대한 교사의 인식과 실제김유라Master's Thesis

BROWSE