Browsing byAuthor우애자

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 13 to 42 of 64

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2004In situ disorder-order transformation in synthetic gallosilicate zeolites with the NAT topology우애자Article
2005Layered double hydroxide surface modified with (3-aminopropyl) triethoxysilane by covalent bonding김성진; 우애자Article
2002Molecular conformation of hydrogen-bonded ethylene glycol in sodalite: A 1H CRAMPS NMR, IR, and 2H NMR study우애자Article
2015Second-year college students’ scientific attitudes and creative thinking ability: Influence of a problem-based learning (PBL) chemistry laboratory course우애자Book Chapter
1999Single-crystal Al-27 NMR study of corundum alpha-Al2O3우애자Article
1996Solid-state 1H and29Si NMR studies of silicate and borosilicate gel to glass conversion우애자Article
1996Solid-state 31P NMR chemical shielding tensors in binuclear platinum diphosphite complexes우애자Article
2000Solid-State 87Rb NMR study in powdered RbMnCl3우애자Article
2004Solid-state NMR Studies of Al-doped and Al2O3-coated LiCoO2우애자Conference Paper
2000Solid-state NMR studies of the inorganic materials박영선Master's Thesis
2015STEAM 프로그램을 적용한 과학 수업이 중학교 2학년 학생들에게 미치는 영향이지현Master's Thesis
2002The 31P NMR chemical shielding tensors in quaternary metal thiophosphates, NaNb2PS10, AgNb2PS10, Au0.5Nb2PS10, and NaSmP2S6김성진; 우애자Article
2008The effect of web-based just-in-time teaching on the inorganic chemistry course우애자Article
2010The effects of problem-based learning applied to the inorganic chemistry laboratory classes우애자; 윤회정Article
2014The Efficacy of Problem-based Learning in an Analytical Laboratory Course for Pre-service Chemistry Teachers우애자Article
2009TV 과학 프로그램이 중학생의 과학에 대한 태도에 미치는 영향문정진Master's Thesis
2017개방형 탐구를 경험한 예비과학교사의 과학 지식의 본성 이해와 과학 탐구에 대한 태도 및 인식 변화조제희Master's Thesis
2012과학 교과에 적용되는 창의·인성 교육과 평가 방법에 대한 교사들의 인식홍혜정Master's Thesis
2017과학 교사의 사회적 지지와 과학 학습 동기, 과학 관련 진로 인식과 사회적 기여도 간의 구조적 관계장연주Master's Thesis
2012과학 글쓰기를 활용한 수업이 중학생들의 과학적 태도, 학습 동기 및 학업 성취도에 미치는 영향신정인Master's Thesis
2009과학 선행학습이 과학 학습태도에 미치는 영향임숙향Master's Thesis
2019과학 실천 기반 수업이 중학생의 과학과 핵심역량 함양에 미치는 효과최정아Master's Thesis
2013과학과 관련된 사회·윤리적 문제에 대한 댓글 쓰기 활동을 강조한 수업의 효과김현정Master's Thesis
2013과학관 전시물의 전시 형태와 전시 내용 분석최지영Master's Thesis
2018국가수준 학업성취도 평가 문항에 나타난 과학의 본성 분석이우빈Master's Thesis
1994국민학교 4, 5학년 학생들의 증발과 응결에 대한 선개념 유형과 경험활동 학습을 통한 개념변화 연구이윤정Master's Thesis
2011대학교 화학 실험 수업에서 블렌디드 러닝의 적용과 효과신예진Doctoral Thesis
2010대학생들의 오비탈에 대한 이해도 조사이은정Master's Thesis
2005무기화학 수업에서 ConcepTests의 활용이 학업 성취도와 학습 태도에 미치는 효과선혜영Master's Thesis
2009문제중심학습(PBL) 전략의 개발과 적용 및 그 효과윤회정Doctoral Thesis

BROWSE