Browsing byAuthor소효정

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 22 to 51 of 55

Issue DateTitleAuthor(s)Type
2022Parental involvement in digital home-based learning during COVID-19: an exploratory study with Korean parents소효정Article
2015Rethinking the Impact of Activity Design on a Mobile Learning Trail: The Missing Dimension of the Physical Affordances소효정Article
2019Role of environmental interaction in interdisciplinary thinking: from knowledge resources perspectives소효정Article
2020Shared lessons in mobile learning among K-12 education, higher education and industry: an international Delphi study소효정Article
2016Students' use of knowledge resources in environmental interaction on an outdoor learning trail소효정Conference Paper
2015Teachers as participatory designers: two case studies with technology-enhanced learning environments소효정Article
2020Trajectories of Developing Computational Thinking Competencies: Case Portraits of Korean Gifted Girls소효정Article
2017Transformation of Participation and Learning: Three Case Studies of Young Learners Harnessing Mobile Technologies for Seamless Science Learning소효정Article
2021Unpacking Academic Emotions in Asynchronous Video-based Learning: Focusing on Korean Learners’ Affective Experiences소효정Article
2021Unpacking teachers’ concerns about CT-based pedagogy: The case of software education in Korea소효정Article
2019What Constitutes Korean Pre-service Teachers' Competency in STEAM Education: Examining the Multi-functional Structure소효정Article
2021가상현실 기반의 직업교육이 발달장애 학생의 학습전이에 미치는 영향박미진Master's Thesis
2019과학관에서의 통합적 디지털 스토리텔링에 따른 초등학생의 지식통합 양상박현진Master's Thesis
2018교육훈련 참여 동기와 학습전이의 관계에서 조직 전이풍토의 매개효과김재인Master's Thesis
2022뉴노멀시대 박물관 교육을 위한 에듀케이터의 역량 모델링최지선Master's Thesis
2019대학생의 자기결정성과 개인-전공적합성이 대학생활 적응에 미치는 영향박정아Master's Thesis
2018동화 확장 활동에서 스마트패드와 지면 활동 유형에 따른 유아의 가상적 내러티브 분석서승연Master's Thesis
2024멀티모달과 테크놀로지 교수내용지식(TPACK) 관점에서 설명 동영상 설계 전략 탐색김예인Master's Thesis
2020몽골중등교사의 학교지원, 테크놀로지 교수내용지식과 테크놀로지 활용 간의 관계 규명DAVAASUREN, BOLORMaster's Thesis
2021비대면 원격강의에서 대학생이 인식하는 학습실재감이 학습성과에 미치는 영향박효성Master's Thesis
2022비실시간 동영상 학습에서 부정정서 조절 영상 내 퀴즈(In-video quiz) 설계 및 효과성 검증김은영Master's Thesis
2017상사의 피드백 의도에 대한 인식이 직무만족에 미치는 영향김소희Master's Thesis
2020스마트TV 기반의 증강현실(AR) 활용 학습이 유아의 학습몰입과 기본운동능력 및 신체적 자아개념에 미치는 영향최지은Master's Thesis
2022실시간 온라인 부모교육에서 인지된 유용성, 인지된 용의성, 실재감이 교육만족도에 미치는 영향김수민Master's Thesis
2022온라인 동영상 기반 학습에서 유용가치 자극 피드백이 부정정서와 개념 이해에 미치는 영향하승혜Master's Thesis
2022온라인 동영상 학습에서 정서와 오프태스크 행동 분석 기반 중재 피드백 설계 효과성 검증이지향Doctoral Thesis
2017원격기반 학점은행제 학습자의 성과 영향 변인 분석최미란Master's Thesis
2022유아용 AI활용 학습콘텐츠 사용의도와 구매의도에 관한 부모 인식 연구손보혜Master's Thesis
2018제스처 기반 학습 전시물 관람에서 관람객의 사용성, 인지적 학습 효과와 제스처 사용양상 분석서민휘Master's Thesis
2019조직 구성원의 성장잠재력으로서 학습민첩성 영향요인 및 성과요인 규명김남희Doctoral Thesis

BROWSE